dom tar 1400 för ett baknav till e30 m3Simonx90 wrote:På Schmiedmann så kostar väll inte ett komplett lager med nav fram så mycket. 800 kr nytt kanske.
Mvh Simon
5bult konvertering e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Schlex.320
- Posts: 96
- Joined: 07 Apr 2011, 21:22
- Location: Lidköping
Re: 5bult konvertering e30
Alexander
Lidköping/Järpås
0709205593
Lidköping/Järpås
0709205593
- Schlex.320
- Posts: 96
- Joined: 07 Apr 2011, 21:22
- Location: Lidköping
Re: 5bult konvertering e30
2399,85:-/st för nav fram e30 m3
http://www.schmiedmann.se/31%2021%202%2 ... ummer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.schmiedmann.se/31%2021%202%2 ... ummer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Alexander
Lidköping/Järpås
0709205593
Lidköping/Järpås
0709205593
Re: 5bult konvertering e30
Baktill passar m3e30 nav.
Tveksam om det passar framtill. Dubbelkolla.
Tveksam om det passar framtill. Dubbelkolla.
The Lower Class
Re: 5bult konvertering e30
Ojj. Då har dom höjt priset sen sist jag kolla på de från ca 800 kr eller någe. Det va det jävligaste. Riktigt synd.
- Schlex.320
- Posts: 96
- Joined: 07 Apr 2011, 21:22
- Location: Lidköping
Re: 5bult konvertering e30
japp väldigt synd, man kan ju undra varför ett e30m3 baknav är dubbelt så dyrt som ett till tex Z3 som har med material eftersom det bygger utåt. men de får bli z3 lr campact nav =)
Alexander
Lidköping/Järpås
0709205593
Lidköping/Järpås
0709205593
- Henrik Wessman
- Posts: 109
- Joined: 28 Oct 2011, 21:28
- Location: Munkfors, Värmland
Re: 5bult konvertering e30
Kan även borra om originalnaven till 5x120. Så har jag gjort.
Mvh
Mvh
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: 5bult konvertering e30
En liten sak att tänka på - hjullagrets storlek. Generellt kan man säga att äldre E30's hade mindre hjullager (39x72x37) medans nyare E30's hade större hjullager (42x75x37). Notera att hjullagrets ytterdiameter är olika så bärarmarna var även olika.Schlex.320 wrote:japp väldigt synd, man kan ju undra varför ett e30m3 baknav är dubbelt så dyrt som ett till tex Z3 som har med material eftersom det bygger utåt. men de får bli z3 lr campact nav =)
I princip alla E36 CPT's hade små hjullager och storleken på dess nav är således anpassade för detta.
I korthet betyder det att tar man från en E36 CPT kommer man med största sannolikhet få nav för det mindre hjullagret och man behöver då ha de E30 bärarmarna som hade dessa mindre hjullager.
Det var endast E36 323i Compact som hade det stora hjullagret (och således nav anpassade för detta).
E30 323i -85 : 100% track day car
Re: 5bult konvertering e30
Henrik Wessman wrote:Kan även borra om originalnaven till 5x120. Så har jag gjort.
Mvh
exakt så gorde jag med
Re: Sv: 5bult konvertering e30
Har du skrivit fel eller passar både e36 och e46 nav med hylsan?johankihl wrote:E36 Ben på e30 blir inte bra. Hylsan som alla pratar om ska sitta på axeltappen på ett e30 fjäderben. Med den passar ett e36 nav på e30 fjäderbenet. Således får du castern där den ska vara på en e30. E36 fjäderbenen kan du sälja och köpa e30 varianten.
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: 5bult konvertering e30
Det är exakt samma nav på E36 och E46 (31 22 6 757 024)
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 323i -85 : 100% track day car
Re: 5bult konvertering e30
Ok tackar