Vilka är vad?

Kan man plugga all dessa som går till insug?

Lämna öppen?

Översikt

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Tack så mycketDaniel86 wrote:Nummer 1 och 2 är vattentemp ena till sprutet andra till mätaren i intrumenthuset
Så nummer 3 är oljetryck.
Mvh
Danneeandersson wrote:Roligt projekt! Vad siktar du på för effekt? Vad blir det för sprut? Sitter batteriet i motorutrymmet på sedanen eller är de bara -90 och innan? Sitter iaf undet baksätet på min e34 touring -95! Kika gärna in min projekttråd också!
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=67610" onclick="window.open(this.href);return false;
Evinrude wrote:Slangen som går in i insuget på baksidan är från tomgångsmotorn, låt den vara kvar.
Dom två som sitter på gummiböjen innan spjället är vevhusventen och till tomgångsmotorn. Vevhusventen leder du till ett kärl, det sista du vill ha är laddtryck inuti själva motorn.
Slangarna på själva spjället är för spjällvärmningen och avluftningen från tanken. Ryck bort slangarna till spjällvärmningen (de grövre), den ena går till den stora vattenslangen under insuget, den andra till toppen via termostaten i lådan för luftfiltret. Ta bort slangarna från toppen och sätt istället dit den från den stora så slipper du plugga nåt och allt cirkulerar som det är tänkt. Avluftningen från tanken lär du skrota så hålet i spjället ska du plugga. Jag gängade helt enkelt dit en vanlig skruv med m5 gäng, buslätt.
Ser du skriver 535LMM, ar detta då från 535 V8:a (M62) , eller? For 535 M30 ar ju klaffstyrd.Inköpslista hittills:
Donatorbil
Turbo
Ïntercooler
Progressiv bränsletrycksregulator
Dump
Eventuellt bättre pump
535 spridare
535 lmm
Tryckrör och slangar
Krökar och rör till grenrör och avgas
Grenrörsfläns
vet inte vad jag skrivit där,måste ha blivit fel. Använder varken 535lmm eller 535 spridare, inte progr btr heller. Org m50 lmm och 420cc spridare har jag. Har nog halvsovt när jag skrev:)oddis wrote:Ser du skriver 535LMM, ar detta då från 535 V8:a (M62) , eller? For 535 M30 ar ju klaffstyrd.Inköpslista hittills:
Donatorbil
Turbo
Ïntercooler
Progressiv bränsletrycksregulator
Dump
Eventuellt bättre pump
535 spridare
535 lmm
Tryckrör och slangar
Krökar och rör till grenrör och avgas
Grenrörsfläns
Martinkarlsson wrote:Fett med e34! köpte mig en häromveckan som också ska få smaka överladd, fast den var bra mycket äckligare än din
hahah så sant så!! jodå planen är att lägga upp en tråd inom en snar framtidAlexxxxx wrote:Martinkarlsson wrote:Fett med e34! köpte mig en häromveckan som också ska få smaka överladd, fast den var bra mycket äckligare än din
Tackar. Finns inga äckliga e34orNice,hoppas det kommer tråd om detta