525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Sv: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Sten »

Rsjerry wrote:Bromsade inte fernis en bit över 600,? Dock rök det väl både kolvar och stakar med jämna mellanrum:)

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2
Men hade inte han vanos kolvar i en ickevanos,alltså kompsänkt?
Jag tänkte en "standard" alltså endast toppackning och arp,E85 då förståss.
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Ronnie AVR »

Fernis hade svarvade iv kolvar samt Ppf hprofil stakar. Gick ca 10 ringland på en sommar med sina 660 whp så räkna ut vad man förlorar om du ska byta cooperpackning varje gång du river och ska byta kolvar då har du snart betalat smidda kolvar och så hade du sluppit skruva :)

Visst är de kul att folk bromsar mycket mos med original saker men nu det är så bevisat att original inte håller i längden så ingen borde ens tänka tanken på bygga en 600 hk maskin med org saker ;)

Min åsikt och sorry för ot :)
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Sten »

Håller fullständigt med!
Men är man runt 450whp,då "kan" det ju fungera rätt bra!
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Dajb »

Sten wrote:Nej,nu är det väl smidda grejor har jag för mig.

Har sett nån som bromsade över 600whp med original,en Merca med M50B25.

cerveza wrote:Ha ha ha. Tack killar :D

Ja det är fortfarande standard motor.
men finns ju bilder på cp kolvar, sååå är det standard maskin eller smidd? :P
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Sten »

Var därför jag trodde den var smidd nu?!
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

Motorn är helt standard förutom ARP och Cooperring. Ligger på ca 625-650hk för tillfället. Anledningen till att jag inte skrev det är för att jag bara har papper på 588hk. Tändspolarna
Överhettade under dom långa tunga svepen i dynon på femmans växel. Laddade 1,35 som mest i dynon nu laddar jag 1,65. Så rimligtvis är där 625-650, men det man inte har papper på ska man heller inte ha i sin rubrik. Rena spekulationer ju, men bra ös i skiten är där.

Min smidda motor lägger jag inte i förenst denna ger upp.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

Sten wrote:Nej,nu är det väl smidda grejor har jag för mig.

Har sett nån som bromsade över 600whp med original,en Merca med M50B25.
Allt beror på var man bromsar och vilken metod man använder. Låsa dynon på 3500rpm och blåsa upp laddtrycket innan man släpper iväg den eller från 800rpm på femman.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Sten »

cerveza wrote:Motorn är helt standard förutom ARP och Cooperring. Ligger på ca 625-650hk för tillfället. Anledningen till att jag inte skrev det är för att jag bara har papper på 588hk. Tändspolarna
Överhettade under dom långa tunga svepen i dynon på femmans växel. Laddade 1,35 som mest i dynon nu laddar jag 1,65. Så rimligtvis är där 625-650, men det man inte har papper på ska man heller inte ha i sin rubrik. Rena spekulationer ju, men bra ös i skiten är där.

Min smidda motor lägger jag inte i förenst denna ger upp.
Aha,du har byggt en smidd....Hängde inte med där riktigt.
I vilket fall grymt fränt att det funkar,lär ju vara en av dom starkaste "orginalarna"!

Skulle du försöka kräma ur den mera?
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Sten »

cerveza wrote:
Sten wrote:Nej,nu är det väl smidda grejor har jag för mig.

Har sett nån som bromsade över 600whp med original,en Merca med M50B25.
Allt beror på var man bromsar och vilken metod man använder. Låsa dynon på 3500rpm och blåsa upp laddtrycket innan man släpper iväg den eller från 800rpm på femman.
Ok,jag har ju ingen koll på hur bromsningar går till.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

Jag kör tills det går sönder, ska försöka hinna med en dynorunda inom kort :)
Är inte snäll vid den så mycket kan jag säga iaf :D
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

Ronnie AVR wrote:Fernis hade svarvade iv kolvar samt Ppf hprofil stakar. Gick ca 10 ringland på en sommar med sina 660 whp så räkna ut vad man förlorar om du ska byta cooperpackning varje gång du river och ska byta kolvar då har du snart betalat smidda kolvar och så hade du sluppit skruva :)

Visst är de kul att folk bromsar mycket mos med original saker men nu det är så bevisat att original inte håller i längden så ingen borde ens tänka tanken på bygga en 600 hk maskin med org saker ;)

Min åsikt och sorry för ot :)
Helt rätt Ronnie.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by RoDe »

Att ringlandet går så ofta, har det inget att göra med att man svarvat ner kolvarna?

Folk som kör orörda oem kolvar verkar det hålla jävligt bra för.
The Lower Class
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

Pling sa det :)

Image
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Tjuuuren
Posts: 24
Joined: 13 Jul 2006, 13:51
Location: Olofström
Contact:

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Tjuuuren »

Gött att det håller för dig! Men du har ju klart fuskat lite med lyx-packning och bultar. :wink:

Så här såg mitt senaste pling ut... Så du vet vad som komma skall.
Men med tanke på 1000 mil´s bestraffning kan man inte klaga.
Detta är vad jag hittade runt om i motorrummet... resten ligger längs med Europaväg 22.

Image
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by cerveza »

2387mil hade min motor rullat när jag kollade i fredags :)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Snurrbo
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 15:55
Location: Sölvesborg

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by Snurrbo »

Typ 1000 mil av dem lär vara med rykande ostar bak :lol:

cerveza wrote:2387mil hade min motor rullat när jag kollade i fredags :)
moggemx
Posts: 258
Joined: 04 Oct 2007, 18:17
Location: Pajala

Re: 525 M50 Turbo = 588hk 720nm Polisen <3 Äcklet

Post by moggemx »

Fan vilket härligt bygge! Var det en stake som gav sig nu eli?

Ang. Reg. Besiktningen du fått (har samma problem med min :) ), kom ni fram till att det är samma straff/böter om man kör skattat, försäkrat och påställt men oregbesiktigat som när man kör skattat, försäkrat, påställt, obesiktigat? :)
Post Reply