Fernis hade svarvade iv kolvar samt Ppf hprofil stakar. Gick ca 10 ringland på en sommar med sina 660 whp så räkna ut vad man förlorar om du ska byta cooperpackning varje gång du river och ska byta kolvar då har du snart betalat smidda kolvar och så hade du sluppit skruva
Visst är de kul att folk bromsar mycket mos med original saker men nu det är så bevisat att original inte håller i längden så ingen borde ens tänka tanken på bygga en 600 hk maskin med org saker
Motorn är helt standard förutom ARP och Cooperring. Ligger på ca 625-650hk för tillfället. Anledningen till att jag inte skrev det är för att jag bara har papper på 588hk. Tändspolarna
Överhettade under dom långa tunga svepen i dynon på femmans växel. Laddade 1,35 som mest i dynon nu laddar jag 1,65. Så rimligtvis är där 625-650, men det man inte har papper på ska man heller inte ha i sin rubrik. Rena spekulationer ju, men bra ös i skiten är där.
Min smidda motor lägger jag inte i förenst denna ger upp.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Sten wrote:Nej,nu är det väl smidda grejor har jag för mig.
Har sett nån som bromsade över 600whp med original,en Merca med M50B25.
Allt beror på var man bromsar och vilken metod man använder. Låsa dynon på 3500rpm och blåsa upp laddtrycket innan man släpper iväg den eller från 800rpm på femman.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
cerveza wrote:Motorn är helt standard förutom ARP och Cooperring. Ligger på ca 625-650hk för tillfället. Anledningen till att jag inte skrev det är för att jag bara har papper på 588hk. Tändspolarna
Överhettade under dom långa tunga svepen i dynon på femmans växel. Laddade 1,35 som mest i dynon nu laddar jag 1,65. Så rimligtvis är där 625-650, men det man inte har papper på ska man heller inte ha i sin rubrik. Rena spekulationer ju, men bra ös i skiten är där.
Min smidda motor lägger jag inte i förenst denna ger upp.
Aha,du har byggt en smidd....Hängde inte med där riktigt.
I vilket fall grymt fränt att det funkar,lär ju vara en av dom starkaste "orginalarna"!
Sten wrote:Nej,nu är det väl smidda grejor har jag för mig.
Har sett nån som bromsade över 600whp med original,en Merca med M50B25.
Allt beror på var man bromsar och vilken metod man använder. Låsa dynon på 3500rpm och blåsa upp laddtrycket innan man släpper iväg den eller från 800rpm på femman.
Ok,jag har ju ingen koll på hur bromsningar går till.
Ronnie AVR wrote:Fernis hade svarvade iv kolvar samt Ppf hprofil stakar. Gick ca 10 ringland på en sommar med sina 660 whp så räkna ut vad man förlorar om du ska byta cooperpackning varje gång du river och ska byta kolvar då har du snart betalat smidda kolvar och så hade du sluppit skruva
Visst är de kul att folk bromsar mycket mos med original saker men nu det är så bevisat att original inte håller i längden så ingen borde ens tänka tanken på bygga en 600 hk maskin med org saker
Min åsikt och sorry för ot
Helt rätt Ronnie.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Gött att det håller för dig! Men du har ju klart fuskat lite med lyx-packning och bultar.
Så här såg mitt senaste pling ut... Så du vet vad som komma skall.
Men med tanke på 1000 mil´s bestraffning kan man inte klaga.
Detta är vad jag hittade runt om i motorrummet... resten ligger längs med Europaväg 22.
Fan vilket härligt bygge! Var det en stake som gav sig nu eli?
Ang. Reg. Besiktningen du fått (har samma problem med min ), kom ni fram till att det är samma straff/böter om man kör skattat, försäkrat och påställt men oregbesiktigat som när man kör skattat, försäkrat, påställt, obesiktigat?