525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!
Eftersom jag är en seriös jävel så får jag väll lägga upp en oseriötråd.
Bilen ifråga är en ganska så äcklig 525:a 91:a med icke vanos motorn. Jag var helt enkelt sugen på en M5 e34 men eftersom kronofogden gillar mig, men jag inte dem så fick jag helt enkelt ta saken i egna händer. Precis som vanligt!!, ja när syrran inte är hemma dvs.
Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon.
442hk och 523nm vid 0,95 i ladd.
Receptet lyder.
M50B25 icke vanos helt orörd med 9,6-1 i kompförhållande
Siemens Deka 875cc
Schwitzer s300 62mm inducer
3" hela vägen med 1st JT dämpare och 1st Simons dämpare
intercooler
PPF 50mm dump
Emerald K6 motorstyrning på original härvan
Biltema 50mm Wastegate
Hemmabyggt grenrör
Oljepump som matar upp oljan från turbon till ventilkåpan från Biltema
Bosch LS+ bredbandlambda
SACHS 618 tryckplatta med sinterlamell
3" tryckrör i alu svetsade av pelle och delvis Marco
Framförs på E85
Tyvärr måste jag lägga upp bilder på äcklet, tar inget ansvar för nerspydda tangentbord. OBS OBS hon är bra mycket fulare och äckligare i verkligheten, det kan alla som sett henne intyga!!
Bilderna är lite huller om buller, det får ni leva med.
Kandell meckar för fulla muggar, nöjd som fan över all plats som råder.
Tryckrör byggs för fullt
Simon tar en paus och facebookar lite
Mycket glatt Kandell
bilden talar för sig själv
returen
Bmw motorerna gillar motryck, precis som Opel, blev en del att mura upp bara :/
Här håller jag på att bygga oljeretur
Avgassystemet
Motor färdig med lindad DP och kåpa på plats
Ett glatt gäng medarbetare, tack för hjälpen än en gång.. OBS OBS Kajsa vill att ni ska kommentera hennes rumpa, det sa hon till mig innan hon stack
Huven blir sig aldrig lik igen.....
Lite bilder på min lösning av inkopplandet av eftermarknadsinsprutning.
En gammal original box fick stryka med när jag snodde kontaktstycket.
Sen läggs bara locket på så ser allt standard ut.
Kör med evakueringspump till oljan med en ventilerad uppsamlare imellan för att undvika att suga vaccum i turbon.
Placeringen
Kommer mer info och bättre bilder.
Bilen ifråga är en ganska så äcklig 525:a 91:a med icke vanos motorn. Jag var helt enkelt sugen på en M5 e34 men eftersom kronofogden gillar mig, men jag inte dem så fick jag helt enkelt ta saken i egna händer. Precis som vanligt!!, ja när syrran inte är hemma dvs.
Byggkostnaden för allt!, bil, motor,koppling, slangar och skit. Till och med den gamle kebabrullen som ligger och luktar illa i baksätet uppgår till våldsamma 20papp.
Jag och ett par kompetenta vänner slängde ihop henne på 3 dagar, då hanns det med att mappa på gata + köra henne i dynon.
442hk och 523nm vid 0,95 i ladd.
Receptet lyder.
M50B25 icke vanos helt orörd med 9,6-1 i kompförhållande
Siemens Deka 875cc
Schwitzer s300 62mm inducer
3" hela vägen med 1st JT dämpare och 1st Simons dämpare
intercooler
PPF 50mm dump
Emerald K6 motorstyrning på original härvan
Biltema 50mm Wastegate
Hemmabyggt grenrör
Oljepump som matar upp oljan från turbon till ventilkåpan från Biltema
Bosch LS+ bredbandlambda
SACHS 618 tryckplatta med sinterlamell
3" tryckrör i alu svetsade av pelle och delvis Marco
Framförs på E85
Tyvärr måste jag lägga upp bilder på äcklet, tar inget ansvar för nerspydda tangentbord. OBS OBS hon är bra mycket fulare och äckligare i verkligheten, det kan alla som sett henne intyga!!
Bilderna är lite huller om buller, det får ni leva med.
Kandell meckar för fulla muggar, nöjd som fan över all plats som råder.
Tryckrör byggs för fullt
Simon tar en paus och facebookar lite
Mycket glatt Kandell
bilden talar för sig själv
returen
Bmw motorerna gillar motryck, precis som Opel, blev en del att mura upp bara :/
Här håller jag på att bygga oljeretur
Avgassystemet
Motor färdig med lindad DP och kåpa på plats
Ett glatt gäng medarbetare, tack för hjälpen än en gång.. OBS OBS Kajsa vill att ni ska kommentera hennes rumpa, det sa hon till mig innan hon stack
Huven blir sig aldrig lik igen.....
Lite bilder på min lösning av inkopplandet av eftermarknadsinsprutning.
En gammal original box fick stryka med när jag snodde kontaktstycket.
Sen läggs bara locket på så ser allt standard ut.
Kör med evakueringspump till oljan med en ventilerad uppsamlare imellan för att undvika att suga vaccum i turbon.
Placeringen
Kommer mer info och bättre bilder.
Last edited by cerveza on 31 May 2013, 23:36, edited 6 times in total.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Hälsa syrran
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Gud va fint den går, fick en åktur i lördags kväll
/M
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Kajsas rumpa ser najs ut Och bilen laddar på rätt fint antar jag!
M535i -87
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Tack för kommentarerna
Magnaten.... Är inte hon hos dig??
Ja hon går riktigt fint, kör på brehäng till jobb, jobbepolarna är nöjda
Magnaten.... Är inte hon hos dig??
Ja hon går riktigt fint, kör på brehäng till jobb, jobbepolarna är nöjda
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Haha, vilket chefligt projekt!
Be henne ställa sig närmare kameran nästa gång, man ser ju bara att det är en rumpa, inte nå mer
Be henne ställa sig närmare kameran nästa gång, man ser ju bara att det är en rumpa, inte nå mer
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
peppe wrote:Haha, vilket chefligt projekt!
Be henne ställa sig närmare kameran nästa gång, man ser ju bara att det är en rumpa, inte nå mer
Tack Peppe. Ska smygfota nästa gång för rövar kan man aldrig få för möed av.
Vågar man krana på nått hekto till på laddet så man kommer upp i 480-500hk? eller blir det bajs med standard packningen?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
cerveza wrote:peppe wrote:Haha, vilket chefligt projekt!
Be henne ställa sig närmare kameran nästa gång, man ser ju bara att det är en rumpa, inte nå mer
Tack Peppe. Ska smygfota nästa gång för rövar kan man aldrig få för möed av.
Vågar man krana på nått hekto till på laddet så man kommer upp i 480-500hk? eller blir det bajs med standard packningen?
Kör på
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Litar på dig pelko =)
Får köra henne i rullarna så att man inte gör något förhastat med tändningen runt vridpeaken. Har ju en nybyggd pjäs jag alltid kan slänga i om det skulle skita sig
Får köra henne i rullarna så att man inte gör något förhastat med tändningen runt vridpeaken. Har ju en nybyggd pjäs jag alltid kan slänga i om det skulle skita sig
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
cerveza wrote:Litar på dig pelko =)
Får köra henne i rullarna så att man inte gör något förhastat med tändningen runt vridpeaken. Har ju en nybyggd pjäs jag alltid kan slänga i om det skulle skita sig
Haha, det hade inte jag gjort, men mer effekt vill man alltid ha
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
pelko wrote:cerveza wrote:Litar på dig pelko =)
Får köra henne i rullarna så att man inte gör något förhastat med tändningen runt vridpeaken. Har ju en nybyggd pjäs jag alltid kan slänga i om det skulle skita sig
Haha, det hade inte jag gjort, men mer effekt vill man alltid ha
Ja att ens våga lägga upp en tråd på detta forumet när man inte har 700whp är ju ett brott i sig
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
cerveza wrote:pelko wrote:cerveza wrote:Litar på dig pelko =)
Får köra henne i rullarna så att man inte gör något förhastat med tändningen runt vridpeaken. Har ju en nybyggd pjäs jag alltid kan slänga i om det skulle skita sig
Haha, det hade inte jag gjort, men mer effekt vill man alltid ha
Ja att ens våga lägga upp en tråd på detta forumet när man inte har 700whp är ju ett brott i sig
Jag klev ur garderoben med min Volvo 740, lever än iaf
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Bilen går som en klocka efter lite småjusteringar på låg/dellast och drar knappt någon soppa.. Mycket nöjd.
Bara walbro pumpen som inte orkar med sitt liv hahaha, ska montera Turbobanditen imorrn
Bara walbro pumpen som inte orkar med sitt liv hahaha, ska montera Turbobanditen imorrn
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
Haha skönt sjukt projekt Schysst röv kan du hälsa till na. Är det din syrra eller brud? Eller kanske både och
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 442hk/523nm
uranium wrote:Haha skönt sjukt projekt Schysst röv kan du hälsa till na. Är det din syrra eller brud? Eller kanske både och
Tackar =)
det är polarens fjälla
Hur mycket effekt har man ungefär när man bottnar 875cc spridarna och 0,82 i lambda på maxeffekt? =)
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.