Tackar Tackar
Kanske dags för update
Märkte när jag vände motorn uppochner i motorstödet att det rann ut en skvätt kylarvätska genom grenröret från 3:ans cyl, så plockade isär och inspekterade allt, men hittade inga direkta fel.. Antar att det kan ha vart nån pyramid som falskat lite då jag aldrig efterdrog toppen efter varmkörning sist (drog samt lät den stå i nån dag och efterdrog sen igen) Hade redan planat färdigt min 3.8L topp så den åkte dit med ny packning
Motorn monteras ihop med nya lager då axiallagren tagit lite stryk, Skulle tro att det är eget fel när man emellanåt håller ner kopplingen av gammal vana när man startar :doh:
Oljeretur
Sen var det dags att lyfta i paketet.... FAIL
Visade sig att jag inte provat lyfta i och ur mallblocket med tråg och topp monterat samtidigt :doh: så var lite trixande och bändande innan den slank ner... och när den väl var nere med tråget bakom balken så inser jag att S38 blocket har en gjutning som sticker ut i sidan vid startmotorn som inte m30 blocket har (mallblocket) :doh:
Försökte såga av den med tigersåg på plats, men det var dömt att misslyckas ~30mm gjutgods...
Så var bara att bända ut skiten igen, och vid det här laget så var man ganska less så råkade i ilskan paja lacken lite här och där :angryfire:
Efter lite övertalning med vinkelharry så gick den tillslut ner ändå
Insug, kyl, tryckrör och DP på plast!
Fronten ihopmonterad (måste byta ut rymskeppsspoilern

)
Kardanring fixades
Början på avgassystem under bilen
Insugningsrör och filterplacering
Snart ska man kunna frakta bilen lite smidigare

Måste besiktningsfixas lite bara !
