Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Tackar!
Jo, har provat lite på alu, men är nåt som är lurt med den då jag tycker att man inte får svetsen att smälta in riktigt :/ .. men en polare har en likadan så ska kika på den å ev prova delar från den
Jo, har provat lite på alu, men är nåt som är lurt med den då jag tycker att man inte får svetsen att smälta in riktigt :/ .. men en polare har en likadan så ska kika på den å ev prova delar från den
- Turboá
- Posts: 2147
- Joined: 22 Aug 2007, 07:22
- Location: Hungary Bmw Racing Club Soltvadkert
- Contact:
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Finally got what he deserved.
I love e30 -s38 turbo, BIG GRAT!!!!
I love e30 -s38 turbo, BIG GRAT!!!!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
satan va fint det blir
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Tack tack!
Big motor + small car =win! :p
Efter en dryg månads stilltje så är jag nu igång igen!
Gjorde klart wg rören samt började med downpipen igår!
Big motor + small car =win! :p
Efter en dryg månads stilltje så är jag nu igång igen!
Gjorde klart wg rören samt började med downpipen igår!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Min gamla wg har hittat sin plats ser jag
Blir apfränt dehär
Blir apfränt dehär
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Absolut Det aset fick plats tillslut !
Svetsat fästen för fjäderbensstaget direkt i tornen istället för de fula plattorna! Funderar dock på att göra ett bättre stag i stål då detta klena alurör känns som att det gör varken till eller från...
Gjort kylar och Ic fästen
Oförskämt bra med plats mellan motor och kylare
Svetsat fästen för fjäderbensstaget direkt i tornen istället för de fula plattorna! Funderar dock på att göra ett bättre stag i stål då detta klena alurör känns som att det gör varken till eller från...
Gjort kylar och Ic fästen
Oförskämt bra med plats mellan motor och kylare
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Fy fan vad fint det blir, och jävlar vad långt du fått in maskinen
kommer bli så snuskbra
kommer bli så snuskbra
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
gode plats framtill få se nu du kör med samma motor som i e34:an??
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Japp, den kommer bra långt bak! Har inte tänkt på det så mycket tidigare , men märks tydligt nu med fronten på plats
Jepp, kommer köra med den till och börja med!
Fick igång min Ac/Dc Tig idag också och började öva lite samt byggde om insuget!
Efter mycket om och men och beslutsångest så vart det ganska bra i slutändan ändå!
Måste dock helsvetsas ännu, Hade lite för lite Porjus i garaget så säkringarna smäller efter en stund
Aja , såhär blev det iaf!
Jepp, kommer köra med den till och börja med!
Fick igång min Ac/Dc Tig idag också och började öva lite samt byggde om insuget!
Efter mycket om och men och beslutsångest så vart det ganska bra i slutändan ändå!
Måste dock helsvetsas ännu, Hade lite för lite Porjus i garaget så säkringarna smäller efter en stund
Aja , såhär blev det iaf!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Ja den är verkligen "diskret under huven" med jätteturbo och allt !
Blir i vilket fall superfrän!
Blir i vilket fall superfrän!
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Haha fyfan va den lär gå sen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Hehe, syftade mest på kabelstammen , men ska köra ganska diskret svart tema under huven!
Lite sugen på att pulverlacka kompressorkåpan svart också :p
Ja fyfan, har börjat inse att den kommer vara aningen vildare än e34:an som väger fläsk
Lite sugen på att pulverlacka kompressorkåpan svart också :p
Ja fyfan, har börjat inse att den kommer vara aningen vildare än e34:an som väger fläsk
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Dags för lite update!
Upptäckte att hjulbultarna bak var sneda, så dom är bytta nu!
Även bromsoken bak är kraftigt sargade, så de måste bytas ut
Detta ser bara såå feel ut! Och är väl det också, då det verkar knäcka hjulbultarna.
Vid närmare granskning så upptäckte jag att inte spacerplattan styr som sig bör på navet på drivaxeln och började mäta lite, visade sig att navstyrningen på drivaxeln sticker ut för lite för att nå in i förbi avfasningen på spacerplattan, Så har lämnat iväg dom på avsvarvning nu för att få styrningen direkt från kontaktytan utan avfasning.
Är även borrat dubbla bultcirklar i drivaxlarna, så tänkte svarva fram 5st styrpinnar som jag pressar fast i dom stora hålen mellan bulthålen som i sin tur styr på den andra bultcirkeln i drivaxeln.. Borde funka betydligt bättre då hjulbultarna bara behöver hålla fast spacern/hjulet mot drivaxeln, och inte både ta upp den vridande kraften och dessutom centrera hela paketet.
Har spacklat och slipat till under huven lite
Och fått det lackerat också! Vart lite eljest färg, men det får duga!
Börjat punkta upp ett tråg också!
Och nu senast så har växellådan vart isär för utgående axel/main shaft byte efter ett dumt test förra året (prova icket att starta en burn på 3:an med launch på 7000rpm ~1.7bar med en e34... Det går inte)
Upptäckte att hjulbultarna bak var sneda, så dom är bytta nu!
Även bromsoken bak är kraftigt sargade, så de måste bytas ut
Detta ser bara såå feel ut! Och är väl det också, då det verkar knäcka hjulbultarna.
Vid närmare granskning så upptäckte jag att inte spacerplattan styr som sig bör på navet på drivaxeln och började mäta lite, visade sig att navstyrningen på drivaxeln sticker ut för lite för att nå in i förbi avfasningen på spacerplattan, Så har lämnat iväg dom på avsvarvning nu för att få styrningen direkt från kontaktytan utan avfasning.
Är även borrat dubbla bultcirklar i drivaxlarna, så tänkte svarva fram 5st styrpinnar som jag pressar fast i dom stora hålen mellan bulthålen som i sin tur styr på den andra bultcirkeln i drivaxeln.. Borde funka betydligt bättre då hjulbultarna bara behöver hålla fast spacern/hjulet mot drivaxeln, och inte både ta upp den vridande kraften och dessutom centrera hela paketet.
Har spacklat och slipat till under huven lite
Och fått det lackerat också! Vart lite eljest färg, men det får duga!
Börjat punkta upp ett tråg också!
Och nu senast så har växellådan vart isär för utgående axel/main shaft byte efter ett dumt test förra året (prova icket att starta en burn på 3:an med launch på 7000rpm ~1.7bar med en e34... Det går inte)
-
- Posts: 75
- Joined: 05 Apr 2013, 19:11
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
denna bilen er bare så gorm!!! likte den godt da rivars hadde den men nå blir den jo enda bedre
95 mod toyota supra
https://www.facebook.com/SkogenPerformance" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/SkogenPerformance" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power)
Tackar Tackar
Kanske dags för update
Märkte när jag vände motorn uppochner i motorstödet att det rann ut en skvätt kylarvätska genom grenröret från 3:ans cyl, så plockade isär och inspekterade allt, men hittade inga direkta fel.. Antar att det kan ha vart nån pyramid som falskat lite då jag aldrig efterdrog toppen efter varmkörning sist (drog samt lät den stå i nån dag och efterdrog sen igen) Hade redan planat färdigt min 3.8L topp så den åkte dit med ny packning
Motorn monteras ihop med nya lager då axiallagren tagit lite stryk, Skulle tro att det är eget fel när man emellanåt håller ner kopplingen av gammal vana när man startar :doh:
Oljeretur
Sen var det dags att lyfta i paketet.... FAIL
Visade sig att jag inte provat lyfta i och ur mallblocket med tråg och topp monterat samtidigt :doh: så var lite trixande och bändande innan den slank ner... och när den väl var nere med tråget bakom balken så inser jag att S38 blocket har en gjutning som sticker ut i sidan vid startmotorn som inte m30 blocket har (mallblocket) :doh:
Försökte såga av den med tigersåg på plats, men det var dömt att misslyckas ~30mm gjutgods...
Så var bara att bända ut skiten igen, och vid det här laget så var man ganska less så råkade i ilskan paja lacken lite här och där :angryfire:
Efter lite övertalning med vinkelharry så gick den tillslut ner ändå
Insug, kyl, tryckrör och DP på plast!
Fronten ihopmonterad (måste byta ut rymskeppsspoilern )
Kardanring fixades
Början på avgassystem under bilen
Insugningsrör och filterplacering
Snart ska man kunna frakta bilen lite smidigare Måste besiktningsfixas lite bara !
Kanske dags för update
Märkte när jag vände motorn uppochner i motorstödet att det rann ut en skvätt kylarvätska genom grenröret från 3:ans cyl, så plockade isär och inspekterade allt, men hittade inga direkta fel.. Antar att det kan ha vart nån pyramid som falskat lite då jag aldrig efterdrog toppen efter varmkörning sist (drog samt lät den stå i nån dag och efterdrog sen igen) Hade redan planat färdigt min 3.8L topp så den åkte dit med ny packning
Motorn monteras ihop med nya lager då axiallagren tagit lite stryk, Skulle tro att det är eget fel när man emellanåt håller ner kopplingen av gammal vana när man startar :doh:
Oljeretur
Sen var det dags att lyfta i paketet.... FAIL
Visade sig att jag inte provat lyfta i och ur mallblocket med tråg och topp monterat samtidigt :doh: så var lite trixande och bändande innan den slank ner... och när den väl var nere med tråget bakom balken så inser jag att S38 blocket har en gjutning som sticker ut i sidan vid startmotorn som inte m30 blocket har (mallblocket) :doh:
Försökte såga av den med tigersåg på plats, men det var dömt att misslyckas ~30mm gjutgods...
Så var bara att bända ut skiten igen, och vid det här laget så var man ganska less så råkade i ilskan paja lacken lite här och där :angryfire:
Efter lite övertalning med vinkelharry så gick den tillslut ner ändå
Insug, kyl, tryckrör och DP på plast!
Fronten ihopmonterad (måste byta ut rymskeppsspoilern )
Kardanring fixades
Början på avgassystem under bilen
Insugningsrör och filterplacering
Snart ska man kunna frakta bilen lite smidigare Måste besiktningsfixas lite bara !