Ja som frågan lyder, jag kör M50 Vanos på insugskammen alltså bara av/på justering.
Jag har provat lite på gatan med att ha vanosen aktiv under laddtryck och inte aktiv, väldigt svårt att känna nån skillnad, finn det nån som har provat i bänk å kan säga vilket som e bäst?
Var ska man i så fall lägga brytpunkterna?
Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
Ingen som vill bjuda på den informationen alltså?
Re: Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
Min aktiveras över 80kpa och mellan 1300 rpm och 4k.
MVH
MVH
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
Det är en vettig inställning.erikjakan wrote:Min aktiveras över 80kpa och mellan 1300 rpm och 4k.
MVH
Erik Englund - Västerås - 070-73 19 440
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
jag skulle tro reglerna för sug som gjälder
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Re: Aktiverad Vanos eller ej vid laddtryck?
Då kanske jag har aktiverat vanosen för lågt ner i registret min gick in vid 40kpa.
Alltså när man ligger på låglast/landsväg så ska vanos va av???
Siffrorna som jag har kört med har jag kollat på massa forum men det kan va så att dom mest kört bana eller liknande å då spelar det ju ingen större roll, men det kan göra livet väldigt mycket lättare att mappa om man lägger Vanos aktiveringen högre.
Alltså när man ligger på låglast/landsväg så ska vanos va av???
Siffrorna som jag har kört med har jag kollat på massa forum men det kan va så att dom mest kört bana eller liknande å då spelar det ju ingen större roll, men det kan göra livet väldigt mycket lättare att mappa om man lägger Vanos aktiveringen högre.