BMW M5 3.6 - Stealth Turbo.. STARTAD utan probs!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW M5 3.6 - Stealth Turbo
Blev ju en aning renare Drog bilen ett kvarter till en tvättomat nu efter midnatt och drog en tvätt i -10, 2 polisbilar va förbi och undra va tusan som hände
1045whp Supra builder
Tog med insuget på jobbet och fixade till det så det är färdigt i brist på annat.
Snittade upp originalhärvan
Klippte lite hej vilt. Men det blev säkert rätt
Toppen låg i tvätten i fredags morse så antingen är den riven nu eller så händer det på imorgon måndag. Det visar sig.
Lämnade alla grejer så bearbetningen av blocket kan börjas också. Så nu är det lite väntans tider... hoppas det går bra.
Ska beställas växellåda och slangar/kopplingar till bränslesystemet men man vill ju gärna ha i motorn för att mäta ut allt.
Snittade upp originalhärvan
Klippte lite hej vilt. Men det blev säkert rätt
Toppen låg i tvätten i fredags morse så antingen är den riven nu eller så händer det på imorgon måndag. Det visar sig.
Lämnade alla grejer så bearbetningen av blocket kan börjas också. Så nu är det lite väntans tider... hoppas det går bra.
Ska beställas växellåda och slangar/kopplingar till bränslesystemet men man vill ju gärna ha i motorn för att mäta ut allt.
Så kom det lite mer roliga grejer Helt gigantisk wastegate, man blir lite fundersam om den ska få plats!
Ett stycke Precision 7275 billet
En mysig ProCharger dump!
Några stycken 2200cc spridare
Och tydliga instruktioner hur de ska förvaras, något som många svenskar verkar ha varit dålig på då jag hört om väldigt många trasiga "bosch" spridare..
Ett stycke Precision 7275 billet
En mysig ProCharger dump!
Några stycken 2200cc spridare
Och tydliga instruktioner hur de ska förvaras, något som många svenskar verkar ha varit dålig på då jag hört om väldigt många trasiga "bosch" spridare..
1045whp Supra builder
Här går allt extreeemt långsamt just nu pga min motorbyggare... fan.
Där har den legat ett tag, hoppas den blir klar snart.
Blocket blev borrat i tisdags det är det enda jag vet, hoppas något mer har hänt också...
Tog och lackade upp lite saker i brist på annat.
Trasslat ut vilka originalrelän som ska vart och hjälpa nya sprutet lite på traven. Gjort en fästplatta för nya boxen också (ej på bild).
Hatar bilel...
Ska börja modda svänghjulet för 7.25" kopplingen också. Fälla in en slityta och få till rätt inspänning. Lådan borde vara på väg från USA också, sen saknas "bara" kardan och en jävla passa pyssel fram på bilen. Nu närmast blir det att bygga nytt expansionskärl i alu, dra nya bränsleledningar och förhoppningvis få motorn denna vecka för att lyfta i den och kunna dra kabelhärvan på riktigt. Så jävla less på att vänta, känns inte som att det finns tid för sånt...!
Där har den legat ett tag, hoppas den blir klar snart.
Blocket blev borrat i tisdags det är det enda jag vet, hoppas något mer har hänt också...
Tog och lackade upp lite saker i brist på annat.
Trasslat ut vilka originalrelän som ska vart och hjälpa nya sprutet lite på traven. Gjort en fästplatta för nya boxen också (ej på bild).
Hatar bilel...
Ska börja modda svänghjulet för 7.25" kopplingen också. Fälla in en slityta och få till rätt inspänning. Lådan borde vara på väg från USA också, sen saknas "bara" kardan och en jävla passa pyssel fram på bilen. Nu närmast blir det att bygga nytt expansionskärl i alu, dra nya bränsleledningar och förhoppningvis få motorn denna vecka för att lyfta i den och kunna dra kabelhärvan på riktigt. Så jävla less på att vänta, känns inte som att det finns tid för sånt...!
Bygga på ska bli interessant å se s38an spoola upp den turbon
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Soooft!
Vad kostade den hemma i Swe?:)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror de blev kring 30k tullat och klart!Pimplaren wrote:Soooft!
1045whp Supra builder
FATMAN! Har du några uppdateringar att visa nu när jag är nere i Afrika eller sitter du bara och torrväxlar?
1045whp Supra builder
Lagomt tills du kommer har han KANSKE fått en motor. Han som hade hand om
det hela drog ju till Thailand. Jag menar när han ändå har väntat i tre månader så kan han
väl lika gärna vänta en månad till.
det hela drog ju till Thailand. Jag menar när han ändå har väntat i tre månader så kan han
väl lika gärna vänta en månad till.
Golf MK2 VR6 <3
Trivsamt pris för en fabriksny lådaRWHP wrote:Tror de blev kring 30k tullat och klart!Pimplaren wrote:Soooft!
MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10
Bearbetat och klart.RWHP wrote:FATMAN! Har du några uppdateringar att visa nu när jag är nere i Afrika eller sitter du bara och torrväxlar?
Nu är allt så jävla bra det bara kan bli!
Den blir klar till veckan. Toppen är på gång också, men jag kan ju iaf montera på allt på utsidan av block tills vidare. Måla det occkså givetvis.
Vi tar o beställer lite slang o kopplingar när du kommer hem då!
Faktiskt. Skönt med helt nya grejer så den där begade "felfria" lådan inte visar sig vara skitPimplaren wrote:Trivsamt pris för en fabriksny låda
fr3drik wrote:Bearbetat och klart.RWHP wrote:FATMAN! Har du några uppdateringar att visa nu när jag är nere i Afrika eller sitter du bara och torrväxlar?
Nu är allt så jävla bra det bara kan bli!
Den blir klar till veckan. Toppen är på gång också, men jag kan ju iaf montera på allt på utsidan av block tills vidare. Måla det occkså givetvis.
Vi tar o beställer lite slang o kopplingar när du kommer hem då!
JAAA vart är listan då bapelsinjävel
Vad va allt dom gjort med blocket nu då?
1045whp Supra builder
Lite har hänt Ett stycke bottendel, lite oklart hur gördeln ska monteras men får reda på det imorgon då jag åker förbi Avesta och kollar läget!
Topplock klart..
Topplock klart..
1045whp Supra builder