Så var de dags för något nytt och roligare

Jag hjälper en polare som heter Fredrik och tillsammans ska vi då bygga en BMW M5 S38B36 turbo som kommer bli en ball gatbil hoppas vi på och lite mer körduglig än en slö Audi 5a. Tidigare så byggde vi ihop en Audi S4 med allt godis som gick att få tag på ungefär, men den vart såld nu i höstas så nu läggs slantarna på lite godis till en roligare maskin

Vi hoppas på att kunna få bilen så gott som klar under vecka 51-52 då jag kommer hem till Östersund över julen men gör ett pitstop på vägen hos PPF för att hämta upp alla nya fina delar, plus att de få grejer som blev beställt från USA kommer samtidigt! Så tidigt i vår kommer nog maskinen startas upp, de som kommer saknas efter nyår är växellåda och bränsleslang.
Ärtan och Bäckis ska ha stort tack för att de hjälpte till med att kolla ut så det ska bli rätt komp med 3.6 vev och 3.8 kolvar, samt för finfina priser på hela kalaset

Och självklart så kommer Ärtan stå för mappningen och eventuellt ha svar på frågor rörande S38 motorbygget
Så följer specs listan...
- Precision PT7275 CEA med a/r .96 och anti-surge på kompressorkåpan
- Precision PW66 wastegate
- ProCharger dumpventil
- FIC (bosch) 2150cc spridare
- Tremec T-56 Magnum växellåda (troligen)
- PPF S38 turbogrenrör
- VAG 115F spolar
- Tilton 2 skivig rallykoppling med GM splines
- Tilton hydralisk urtrampningslager
- PPF intercooler (600x300x75mm)
- Nuke blackline bränsledelar
- Nuke catchtank kit no.1
- S50B32 kedjesträckare
- MaxxECU med avgastemp
- Stödgördelkit med ARP 2000 bult
- Supertech S38 turbo ventilsats
- CP kolvar med 95mm borr och HD kolvbult
- PPF Pro h-profil stakar för S38B36 med ARP 2000 bult
- ARP 2000 topplockspinnbult
- ARP 2000 svänghjulsbult
- Cooperring topplockspackning
- XRP bränsleslang och kopplingar
Några bilder på bilen och vart vi står idag med rivandet

Söndag (9/12) så kommer det bli ett snabb jobb med att lyfta ur motor då jag drar iväg på jobb i Leksand på måndag och sen vidare hem till Stockholm medans Fredrik blir kvar och lämnar in block för borrning och toppdeckning och topp för att få nya ventiler och en genomgång av ventilstyrningar.