Info om Säljare/Köpare
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
Re: Info om Säljare/Köpare
Säljare: laggey
Köpare: jag
Köpte en "nyrenoverad" motor som tydligen var helt slut... Se länk för mer info! viewtopic.php?f=3&t=73690&p=577375#p577375
Betyg: 0/5
Köpte en "nyrenoverad" motor som tydligen var helt slut... Se länk för mer info! viewtopic.php?f=3&t=73690&p=577375#p577375
Betyg: 0/5
Last edited by Kim Norgren on 16 Feb 2013, 20:53, edited 1 time in total.
Overload Racing
Kim Norgren
076-0175311
Kim Norgren
076-0175311
Säljare Totten
Köpare jag
Köpte styrbox.
Allting fungerade hur bra som helst.
10/10
Köpare jag
Köpte styrbox.
Allting fungerade hur bra som helst.
10/10
Säljare: Tobbe@
Jag betalade till hans konto och han skickade direkt. Allting fungerade kanon från honom.
5/5 till Tobbe@
Tyvärr var bussgods rätt sega och frakten tog en vecka. Nu har jag inte bråttom eller så men det var onödigt lång tid mot vad det brukar ta tycker jag.
2,5/5 till Bussgods.
Jag betalade till hans konto och han skickade direkt. Allting fungerade kanon från honom.
5/5 till Tobbe@
Tyvärr var bussgods rätt sega och frakten tog en vecka. Nu har jag inte bråttom eller så men det var onödigt lång tid mot vad det brukar ta tycker jag.
2,5/5 till Bussgods.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
e30Tompa wrote:Vill ge lite cred till Nitro
Säljare - Jag
Köpare - Nitro
Svarade på hans köpes annons angående ett set futuror.
Fick 20% handpenning för täcka frakt osv, resterande på efterkrav.
Han vart nöjd och jag lika så. Fick precis in pengarna från bussgods, inga alls problem.
5/5 är betyget!
Då får jag ge dig 12 kolvar av 12 cylindrar!
Jag e så sjukt nöjd med futurorna!
BMW 535i -86
Säljare: Dawe_A.
Köpare: Jag!
Nu tror jag alla vet när var och hur men jag drar det kortfattat.
Satte över pengar till han söndag den 27/1 för en laddtrycksmätare. Efter massa olika ursäkter och många dagar utan ett svar på pm osv så
är det flera som har problem med han. En skriver då om att polisanmäla honom och det tycker jag låter vettigt då vi inte fick våra saker.
När polisen kom på tal tog det helt plötsligt 3 dagar att få den. Och den kom onsdagen den 20/2.
Rekommenderar att inte göra någon form av affär med den här killen, Alls!
Köpare: Jag!
Nu tror jag alla vet när var och hur men jag drar det kortfattat.
Satte över pengar till han söndag den 27/1 för en laddtrycksmätare. Efter massa olika ursäkter och många dagar utan ett svar på pm osv så
är det flera som har problem med han. En skriver då om att polisanmäla honom och det tycker jag låter vettigt då vi inte fick våra saker.
När polisen kom på tal tog det helt plötsligt 3 dagar att få den. Och den kom onsdagen den 20/2.
Rekommenderar att inte göra någon form av affär med den här killen, Alls!
Bmw e30 325, M-Tech 2, Turbo.
Säljare: macke_88racing
Objekt: m50b28 racemotor
Omdöme: 1 / 10
Köpte motorn, satt i den i bilen ock körde en timme på sjön sen var det bara hem och skruva. En ventil hade lossnat och ytterligare 4 krokiga ventiler. 16 skadade ventilsäten mm.
Han hade satt i retainers av aluminium som hade "ätits upp" så nästan inget var kvar av dom.
Kul att köpa en motor för 90k och inget sa han om det..
Objekt: m50b28 racemotor
Omdöme: 1 / 10
Köpte motorn, satt i den i bilen ock körde en timme på sjön sen var det bara hem och skruva. En ventil hade lossnat och ytterligare 4 krokiga ventiler. 16 skadade ventilsäten mm.
Han hade satt i retainers av aluminium som hade "ätits upp" så nästan inget var kvar av dom.
Kul att köpa en motor för 90k och inget sa han om det..
Herrejävlar asså..
Jag har en apina front liggandes..
Jag får ett pm om att en kille (DeLux3_) VERKLIGEN vill köpa den!
Verkar skittaggad och pmar typ 20 gånger samt pmar på garaget.org
så mmsar jag över ett par bilder och förklarar att den behöver lite kärlek osv..
MEN sen när vi kommer till kritan med frakten osv så blir han förvånad över att det kostar en slant och skicka den och slutar svara.
Jag begärde verkligen inte mycket för en helfront!
Men att man inte förväntar sig att betala frakt?!!
Ren jävla idioti!
så det jag vill säga! - SNÄLLA GNÄLL INTE OM EN FRAKT KOSTNAD NÄR DU VILL KÖPA SAKER!!
Jag har en apina front liggandes..
Jag får ett pm om att en kille (DeLux3_) VERKLIGEN vill köpa den!
Verkar skittaggad och pmar typ 20 gånger samt pmar på garaget.org
så mmsar jag över ett par bilder och förklarar att den behöver lite kärlek osv..
MEN sen när vi kommer till kritan med frakten osv så blir han förvånad över att det kostar en slant och skicka den och slutar svara.
Jag begärde verkligen inte mycket för en helfront!
Men att man inte förväntar sig att betala frakt?!!
Ren jävla idioti!
så det jag vill säga! - SNÄLLA GNÄLL INTE OM EN FRAKT KOSTNAD NÄR DU VILL KÖPA SAKER!!
Köpte spacers av andersjangeby. Förskottsbetalade och kom när dom skulle.
5 turbo av 5 möjliga
5 turbo av 5 möjliga
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
Säljare - jag "e30tompa"
Köpare - Ingels
Han satt över pengarna för diffkåpan samt frakt på mitt konto och jag skickade den strax efter.
5/5
Köpare - Ingels
Han satt över pengarna för diffkåpan samt frakt på mitt konto och jag skickade den strax efter.
5/5
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 M3
E39 525 touring
http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
Köpare: Jag
Säljare: linusthuresson
Köpte höjdjusterbara hylsor bak till e30. Frågade om han haft dem monterade på e30 och fick ett ja till svar. Provade dem på två e30 när jag fick dem, utan att dem passar på knoppen. Får lämna in dem för svarvning som också kostar.
+Schysst av han att skicka dem innan jag förde över pengar
- för att han påstod att dem passar.
- för att han slutar besvara pm och göra rätt för sig.
2/5
Säljare: erikzzon
Handlade nukefilter. Inga konstigheter. Varan som beskrivet och bra kille att ha och göra med.
5/5
Säljare: linusthuresson
Köpte höjdjusterbara hylsor bak till e30. Frågade om han haft dem monterade på e30 och fick ett ja till svar. Provade dem på två e30 när jag fick dem, utan att dem passar på knoppen. Får lämna in dem för svarvning som också kostar.
+Schysst av han att skicka dem innan jag förde över pengar
- för att han påstod att dem passar.
- för att han slutar besvara pm och göra rätt för sig.
2/5
Säljare: erikzzon
Handlade nukefilter. Inga konstigheter. Varan som beskrivet och bra kille att ha och göra med.
5/5
The Lower Class
Säljare: Jag
Köpare: Sarja88
Han köpte Arp bult av mig, snabb betalning och inget strul
Rekommenderas+++
Köpare: Sarja88
Han köpte Arp bult av mig, snabb betalning och inget strul
Rekommenderas+++
Bmw e30 m50 turbo
säljare : Mickeeey
Köper : jag
Handlade progressiv btr m.m Funkade kanon , inga som hellst konstigheter !
Köper : jag
Handlade progressiv btr m.m Funkade kanon , inga som hellst konstigheter !
Jesper.K Köpte en kamm av mig, jag va på jobb och det drog iväg på tiden, men skickade den till slut iaf, och idag fick han den... När han fick den va
KAMMEN VA AV PÅ MITTEN!
Jesper, ser du detta så släng upp en bild på den!
Hur går man tillväga efter något sånt här? :S
KAMMEN VA AV PÅ MITTEN!
-
Jonteaka wrote:Jesper.K Köpte en kamm av mig, jag va på jobb och det drog iväg på tiden, men skickade den till slut iaf, och idag fick han den... När han fick den va
KAMMEN VA AV PÅ MITTEN!
Har tyvärr varit med om samma sak, det som gäller är (beroende på speditionsföretag) att mottagaren ska reklamera transporten till det företag som fraktat den. Tyvärr så måste emballaget va mer eller mindre bombsäkert för att de ska stå för skadan. Det sistnämnda gäller iaf för schenker.
De stod inte för skadorna trots att kammen va inpackad i ett papprör med 5mm i tjocklek på väggarna samt en massa tygtrasor runt kammen så att den inte skulle fara runt.
Försök leta fram bilder på kammen hur den såg ut innan du skickade den så du har ett bevis för att den va skickad hel.
Hoppas det löser sig.
073 819 30 81
Jonteaka wrote:Jesper.K Köpte en kamm av mig, jag va på jobb och det drog iväg på tiden, men skickade den till slut iaf, och idag fick han den... När han fick den va
KAMMEN VA AV PÅ MITTEN!
Händer väl att om man monterar kamaxeln fel så kan de gå av?
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Schenker har även ett idiotiskt system att om godset går sönder så ersätter dom per kg och den ersättningen är 153kr/kg bra om det är en tung grej men i bilsammanhang kan ju ett kolli på något kg vara värt mycket!
Detta gäller dock inte schenker privpak som man skickar mellan ombud!
Detta gäller dock inte schenker privpak som man skickar mellan ombud!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
- Nemesis_turbo
samma med både posten och bussgods kan jag tilläga att det är 150kr/kg om ingen extra varuförsäkring tagit