Info om Säljare/Köpare
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
- P.Herrdahl
Info om Säljare/Köpare
Då det inte verkar vara nån som vill ta tag i det och eftersom A&A har nog att göra endå så tar jag lite initiativ och provstartar en Säljare/köpare tråd där jag/vi vill ha recensioner på hur era affärer går till, kanske massa strul? Kanske problemfritt?
Tanken med tråden är inte att smuts kasta nån och skriva massa skit, och med det sagt så ska det naturligtvis inte heller vara nån beröm tråd. Är det nån som inte sköter sitt handlande så tycker jag inte han ska skyddas utan att det ska fram så folk slipper bli lurade.
Jag vet inte vad Administrationen tycker om detta? Är det nått som är här för att få stanna så klistra samt håll snyggt i största möjliga mån, ej några orelevanta inlägg där 5 pers sitter och säger att han och hon är dumma i huvudet och vad det kan vara, bara ris eller ros angående ämnet.
Tror alla är med? Då kör vi;
Säljare: Vision79
Köpare: Jag
Hur gick det: Gick skitlätt, satte in pengarna på hans konto och fick prytlarna efter några dagar.
Betyg: Snabbt och smärtfritt. 3/3
0/3 = Sjukt kass, håller inte vad han lovar, skickar inte/ hämtar inte ut, krånglar bara. m.m
1/3 = Inge bra, fick grejjerna men inte i det skick som lovades, skit seg på att skicka/ hämta sakerna etc.
2/3 = Bra säljare/köpare, inget märkvärdigt, det är såhär det ska se ut.
3/3 = Kanon säljare/köpare, skit bra att ha och göra med, skickar som han/hon ska utan problem.
Är det nån som vill ändra i nån av ovanstående spalter, tillägga eller ändra lite bara så posta en bättre.
Mvh.
Tanken med tråden är inte att smuts kasta nån och skriva massa skit, och med det sagt så ska det naturligtvis inte heller vara nån beröm tråd. Är det nån som inte sköter sitt handlande så tycker jag inte han ska skyddas utan att det ska fram så folk slipper bli lurade.
Jag vet inte vad Administrationen tycker om detta? Är det nått som är här för att få stanna så klistra samt håll snyggt i största möjliga mån, ej några orelevanta inlägg där 5 pers sitter och säger att han och hon är dumma i huvudet och vad det kan vara, bara ris eller ros angående ämnet.
Tror alla är med? Då kör vi;
Säljare: Vision79
Hur gick det: Gick skitlätt, satte in pengarna på hans konto och fick prytlarna efter några dagar.
Betyg: Snabbt och smärtfritt. 3/3
0/3 = Sjukt kass, håller inte vad han lovar, skickar inte/ hämtar inte ut, krånglar bara. m.m
1/3 = Inge bra, fick grejjerna men inte i det skick som lovades, skit seg på att skicka/ hämta sakerna etc.
2/3 = Bra säljare/köpare, inget märkvärdigt, det är såhär det ska se ut.
3/3 = Kanon säljare/köpare, skit bra att ha och göra med, skickar som han/hon ska utan problem.
Är det nån som vill ändra i nån av ovanstående spalter, tillägga eller ändra lite bara så posta en bättre.
Mvh.
Last edited by P.Herrdahl on 09 Apr 2008, 16:25, edited 1 time in total.
- Strandholm
Har inga datum eller fancy recensioner men kan lista folk som jag gjord affärer med som gått bra:
"onkelronk", "birro", "tysken", "xelerator", "apotygmata", "johan99", "markus", "bullen!", "björn", "NiklasG", "kero" "Tonyf"
Har ni handlat med mig och ni inte finner er på listan så betyder det troligtvis att jag glömt bort det hela, inte att jag är missnöjd!
Detta är dock ingen garanti att du kommer ha en god affär med dessa personer. Men oddsen att dom är fula fiskar är ju mindre ivarjefall.
"onkelronk", "birro", "tysken", "xelerator", "apotygmata", "johan99", "markus", "bullen!", "björn", "NiklasG", "kero" "Tonyf"
Har ni handlat med mig och ni inte finner er på listan så betyder det troligtvis att jag glömt bort det hela, inte att jag är missnöjd!

Detta är dock ingen garanti att du kommer ha en god affär med dessa personer. Men oddsen att dom är fula fiskar är ju mindre ivarjefall.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- P.Herrdahl
Kan fylla på nåra fler jag har haft att göra med som gått bra: Xelerator, Tysken, nemesis_turbo, JolleL, Bert-Ola, 3riksson och såklart erikkihl.
Är säkert fler, har väl bara som Amplify glömt av er.
Är säkert fler, har väl bara som Amplify glömt av er.

Last edited by P.Herrdahl on 09 Apr 2008, 18:22, edited 2 times in total.
- Nisse Järnet
Har gjort affärer med: Zwuforti, Micke, Daniel_, Nice, Xertor, Hemsö_danne, RoDe, SirSteve och några till som jag glömt bort
Har både köpt och sålt grejer till dessa, även irl och det har funkat perfekt! (Om nån i listan inte känner igen sig så säg till hehe minnet sviker ibland)

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- P.Herrdahl
dom har jag köpt av som jag kommer på nu ialafall
FOX otroligt bra säljare samt köpare! 8/3
johankihl gick mycket smärt fritt. 3/3
Supraturbo tack för du ställde upp att mötas 3/3
markus tack för du ställde upp att mötas 3/3
det finns en hel del till som jag köpt och säljt åt men kommer inte ihåg dom namnen.
men jag vill säga en sak när jag är från finland och när någan skall skicka till finland via post så är det lättast man betalar via bank så då behövs 2 kåder som man får av sin egen bank som heter EBAN och SWIFT samt adressen dit man skall betala.
mvh
FOX otroligt bra säljare samt köpare! 8/3
johankihl gick mycket smärt fritt. 3/3
Supraturbo tack för du ställde upp att mötas 3/3
markus tack för du ställde upp att mötas 3/3
det finns en hel del till som jag köpt och säljt åt men kommer inte ihåg dom namnen.
men jag vill säga en sak när jag är från finland och när någan skall skicka till finland via post så är det lättast man betalar via bank så då behövs 2 kåder som man får av sin egen bank som heter EBAN och SWIFT samt adressen dit man skall betala.

mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Har massa bra erfarenheter samt några mindre bra, får skriva mer noggrant senare. Senaste affären var:
Säljare: Ximon
Hur gick det: Fick sakerna dagen efter jag betalade, kanonbra!
Mvh Mathias
Säljare: Ximon
Hur gick det: Fick sakerna dagen efter jag betalade, kanonbra!
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- P.Herrdahl
- P.Herrdahl
..
gjorde en affär med robbz här om dagen och tyckte det funkade kanon! hoppas han oxå tyckte det!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
- Strandholm
Zwofurti wrote:blir ju ganska knasigt, har säkert gjort 50 affärer över det här forumet, inget har gått galet än, inte nåt som säljare eller köpare gjort sig skyldig till iaf..
skriv istället vilka det inte gått så bra med
Varför? Förstår inte riktigt problematiken.
Att man ser att någon gjort en hel dröse med lyckade affärer ökar bara anseendet, vilket är positivt.
Ponera att du skall göra affär med någon som inte är med på "dåliga" listan. Skulle du då inte vilja veta om han gjort lyckade affärer? Hittar man ingenting om säljaren/köparen så är man ju tillbaks på ruta 1.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.