robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jodå, ska sätta igång med den efter nyår! har varit mycket nu....ska sätta igång och bygga nytt grenrör och insug så fort jag får hem skrot-toppen som är på G hem.
-bilder kommer...
/mvh
-bilder kommer...
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
vilka jävla arbetsmyror asså slutar aldrig å förvånas.. fyfaan ni skulle bott lite närmare så hade ja tvingat er å hjälpa mej så de händer nåt på min holk istället hehe.. på tal om lite gammal skit så såg ja en skylt mot gimo vid uppsala typ när ja brände hem från landet så ja får väl ta å erkänna att de inte ligger i arvidsjaur då
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
www.j-tech.se Kan inte PPFarna fixa till nåt bra i samarbete med dessa snubbarrobbz wrote:fanns på bilsportmässan i stockholm för nån helg sen, vet inte vilka som gjorde dom, men dom gick på 14k !!!!
/mvh
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:www.j-tech.se Kan inte PPFarna fixa till nåt bra i samarbete med dessa snubbarrobbz wrote:fanns på bilsportmässan i stockholm för nån helg sen, vet inte vilka som gjorde dom, men dom gick på 14k !!!!
/mvh
så hette dom ja.. Haha...va i helvete! 22.000:- till WRX. Och 31.000:- till 996. Billiga-bert.
Men lägg ut en tråd på allmänt å fråga Andreasarna.
Fear This: På landet? Fan, måste ju va i närheten ju. Dom börjar inte skylta försen 2 mil före typ
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Nä vi gillar att rycka i spaken, blir ju lite mer sport då
Hähähä.. Jajo, det får man ju i vilket fall. Blir ju knappast nån Automat
Smidigt eftersom robbz kommer kunna byta tillbaka till H-mönstrat på mindre än en timme sen. Så kan man ju kolla hur mkt det skiljer om man vill det.
Men som sagt, det ska funka först oxå.
Nobbe wrote:Fear This: På landet? Fan, måste ju va i närheten ju. Dom börjar inte skylta försen 2 mil före typ
hehe njaa inte så nära, landet ligger i hörnösand typ 50 mil upp från sthlm men ja åker ju e4 hela vägen så kom å tänka på er 2 när ja såg skylten
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
fy f-n vilka priser..... förstår att det kostar om man ska ha allt ligga ute på legotillverkning, men det där är ju ruggiga överpriser.
ärtan, detta är en ruggit manlig pryl....du lär ha en i din bil med
/mvh
ärtan, detta är en ruggit manlig pryl....du lär ha en i din bil med
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:fy f-n vilka priser..... förstår att det kostar om man ska ha allt ligga ute på legotillverkning, men det där är ju ruggiga överpriser.
ärtan, detta är en ruggit manlig pryl....du lär ha en i din bil med
/mvh
Mjo,de e ju sant. Såg att det dessutom var exl.moms
Fast om man tänker efter, vi tar 720:- timmen på jobbet... Fast å andra sidan är det inte så många faktiska timmar på den hära som du ska ha.
Kanske 15h efektiv tid + material + konsruktion. Konstruktionen är ju den som tagit tid nu, men det är ju bara för att jag är en amatör.
Men det landar nog runt en 15-20 lök för en prototyp, själklart billigare vid serie. Fast vissa har ju flyt ju å får det för typ ingenting
BTW: Hörs senare om i morrn!
xtiz wrote:Bäckis wrote:robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
Vill inte förstöra tråden.. Men hade ni samma setup på motorn ? eller vad grundar du dig på att din porting är bättre ?Frågar absolut itne för att vara retig på nåt sätt, utan bara nyfiken.. Mvh
Väldigt lik set up. I stort sett identisk turbo, men jag hade ett eget insug.
Det handlade inte om att min portning var bättre alls, men det skiljer rätt mkt i effekt och hade jag haft samma kam som Robin hade det var större skillnad ändå då den alltid ger mer pulver i våra motorer.
Det var mer en fråga om varför inte jag skulle göra hans topp också. Hoppas allt blev klart nu
Back to topic...
Bäckis wrote:xtiz wrote:Bäckis wrote:robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
Vill inte förstöra tråden.. Men hade ni samma setup på motorn ? eller vad grundar du dig på att din porting är bättre ?Frågar absolut itne för att vara retig på nåt sätt, utan bara nyfiken.. Mvh
Väldigt lik set up. I stort sett identisk turbo, men jag hade ett eget insug.
Det handlade inte om att min portning var bättre alls, men det skiljer rätt mkt i effekt och hade jag haft samma kam som Robin hade det var större skillnad ändå då den alltid ger mer pulver i våra motorer.
Det var mer en fråga om varför inte jag skulle göra hans topp också. Hoppas allt blev klart nu
Back to topic...
Bromsa du din motor på -95oktan oxå? Fick för mig att de va räjs-soppa. Mkt fina siffror.
Back to topic...
Bäckis wrote:Nej, det vara bara racesoppa. Men då man tydligen får mer pulver ju lägre komp man kör så vinner man ju inget på att åka racesoppa
Inte vid samma ladd kanske. Men skulle vart skoj att se vad robbz motor skulle gett vid bromsing på räjs-soppa, tänd-kurva efter det samt en tändning som orkade med + ett insug samt grenrör som skulle klara med mer än 400hk enligt experterna.
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Nobbe wrote:Kommer inte ihåg ja heller va firman hette, men den konstruktionen var annorlunda, mer lik min första som man bara jackar på direkt på axeln till spaken.
Dom sålde till flera olika bilmodeller.
Hade de inte vart att ja satt på fritiden och rita ihop den här till Robbz så hade ja kunnat göra till BMW:s original-lådor oxå. Men det skulle aldrig kunna löna sig och ja är kanske för snäll, men så jävla snäll e ja inte
BTW: Nån som är lite säkrare på SW än mig som har lust å förklara hur simuleringarna går till? Ja blir fan galen snart. Har testat allt känns de som.
Det är väl klart du ska fixa till bmw`s orginal-lådor åxo.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
bäckis, ni mappade väl om min gamla programvara åt henrik, som köpte snurran min?
har för mig att ärtan surrade om att det vart en j-vla skillnad, eftersom den gick på tok för fett i VM:s bromsbänk, så den kanske gav liknande siffror som din med korrekt mappning? ?
/mvh
har för mig att ärtan surrade om att det vart en j-vla skillnad, eftersom den gick på tok för fett i VM:s bromsbänk, så den kanske gav liknande siffror som din med korrekt mappning? ?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033