Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 31 Jan 2013, 14:03
Hej Hopp.
Ny på forumet och en glad amatör i garaget. Men har iallafall dragit igång ett projekt med att byta ut min M50B20 maskin till en M50B25
Kan iallafall börja där o se hur det går, sen kanske det ska in lite ladd
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmWkrille
Posts: 973 Joined: 17 Aug 2006, 16:54
Location: Visby, Gotland
Post
by BmWkrille » 31 Jan 2013, 16:50
Ella så slänga vi i en veåtta serru
det är manligt som fan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 31 Jan 2013, 17:03
Haha. Jo de e liksom en kostnadsfråga. Det jag har råd med just nu är att byta maskiner i mina bilar
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 31 Jan 2013, 19:20
Någon som har ett bra förslag på hur jag ska lyfta ur min maskin med låda? Har ju en lyftögla framme vid fläkten men vad ska jag lyfta i bak? Ska jag slå runt en stropp eller någe?
Bmw 525 Touring
Bmw 320
xelerator
Posts: 2604 Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm
Post
by xelerator » 31 Jan 2013, 20:51
Hej o välkommen.
En stropp mellan motorfästena som går över motorn tex.
Har du en e36a plockar du av frontpartiet så blir uttagningen en baggis. Typ bara o ta den framåt nästan.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 31 Jan 2013, 20:54
Jo hela fronten är borta. Jo men då slår jag runt något vid motorfästena
tack
Bmw 525 Touring
Bmw 320
kaxxen
Posts: 318 Joined: 08 Oct 2011, 20:20
Location: Östersund
Post
by kaxxen » 31 Jan 2013, 21:16
BmwDanne81 wrote: Jo hela fronten är borta. Jo men då slår jag runt något vid motorfästena
tack
Annars finns de faktiskt en ögla nere på blocket ovanför startmotorn som funkar klockers att använda tillsammans med den främre lyftöglan
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 31 Jan 2013, 21:24
kaxxen wrote: BmwDanne81 wrote: Jo hela fronten är borta. Jo men då slår jag runt något vid motorfästena
tack
Annars finns de faktiskt en ögla nere på blocket ovanför startmotorn som funkar klockers att använda tillsammans med den främre lyftöglan
Oh fan. Får slå ett öga på det imorgon
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 03 Feb 2013, 16:16
Äntligen va spisen ur
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 19:36
Då var 2,8 ur också.
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 19:37
Vraket som motorn kom ifrån.
Ser ut som fan själv men motorn är i toppform
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 19:39
Passar på och byter svänghjul också. Något skillnad på enkel o dubbelmassa
det sämre vridet på låga varv kompenserar vi med tung högerfot
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 19:45
Bmw 525 Touring
Bmw 320
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 01 Mar 2013, 20:01
Plopp!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 20:04
kaxxen wrote: BmwDanne81 wrote: Jo hela fronten är borta. Jo men då slår jag runt något vid motorfästena
tack
Annars finns de faktiskt en ögla nere på blocket ovanför startmotorn som funkar klockers att använda tillsammans med den främre lyftöglan
Jo jag letade som en dåre. Men såg inget. Måste va blind! Haha. Men det funkade skitbra med fästena också
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 01 Mar 2013, 20:06
Nisse Järnet wrote: Plopp!
Haha. Jovisst fan i de. Small i fönstret bakom bilen
hihi. Hade varit ledsen om den va ny. Men läckte ändå olja så den va slut. Var bara o göra slut på dess lidande! Hehe
Bmw 525 Touring
Bmw 320
BmwDanne81
Posts: 35 Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND
Post
by BmwDanne81 » 04 Mar 2013, 13:22
Då har man stött på patrull.
Hade hoppas att jag hade kunnat använda mitt original kardan och växellåda. Men då klumpen från M52B28 är 2cm längre så passar ju inte kardanet! Och köper jag nytt kardan så blir det att köpa ny växellåda också då fästena till hardy skivan är så mycket mindre till 2 litern. Där rök den förtjänsten!
Bmw 525 Touring
Bmw 320