xelerator wrote:det sägs att man ska montera distansblock mellan spindeln och fjäderbenet för de skivorna, millway har såna.
Jag kör med distansblock och bmw 330 skivor (som har lägre offset än m3 e46), gummit på styrleden låg farligt nära skivan ändå, löste det med lite mods.. så jag är lite fundersam huruvida m3 skivorna ska gå att montera?
nu utgår jag ifrån att mina nav är org m3 e30, är de utbytta till något annat som jag inte vet om (av någon tidigare ägare) så kanske det blir annorlunda..
mvh
Tack!
Ska kolla lite med millway. Kör idag med 330 skivor som slog sig sista bankörningen. Tänkte uppgradera till M3 istället
Hade du bromskylning på dina skivor då? Gör sjuuuuuuuuukt stor skillnad säger banåka-gänget Folk kör ju BMW-cup med E30 som har original ok och skivor (260mm) pga reglementet, det funkar kalasbra OM man har kylning från fronten. Annars blir det skit..
Jag gjorde ju mina 312mm skivor skeva på Anderstorp 2011 då jag körde utan bromskylning... å utan nått vidare bra avkylningsvarv, ajabaja
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse977 wrote:Hade du bromskylning på dina skivor då? Gör sjuuuuuuuuukt stor skillnad säger banåka-gänget Folk kör ju BMW-cup med E30 som har original ok och skivor (260mm) pga reglementet, det funkar kalasbra OM man har kylning från fronten. Annars blir det skit..
Jag gjorde ju mina 312mm skivor skeva på Anderstorp 2011 då jag körde utan bromskylning... å utan nått vidare bra avkylningsvarv, ajabaja
Ska fixa kylning till nästa säsong. Är säker de som knäckt skivorna eller så kärringbromsar jag för mycket
Är du säker på att du ska ha E46 M3 skivor? Johan Samson på rejsa, skulle ha sådana om jag inte minns fel, och de passade inte nått vidare bra på offsetten, så han fick köpt riktiga skivor med bells genom Pean istället. Hör med honom först, för du kanske också kan köpa sådana till vettigt pris
Nisse977 wrote:Är du säker på att du ska ha E46 M3 skivor? Johan Samson på rejsa, skulle ha sådana om jag inte minns fel, och de passade inte nått vidare bra på offsetten, så han fick köpt riktiga skivor med bells genom Pean istället. Hör med honom först, för du kanske också kan köpa sådana till vettigt pris