Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Precision SC62
haha nu känns en sc62 gammal
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
Re: Precision SC62
Jävlar ! 900+ hk inte illa =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Precision SC62
Bmwandreas wrote:http://youtu.be/Bh9N4Xi6c5s
Va fan
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Re: Precision SC62
keda wrote:haha nu känns en sc62 gammal
Vad känns då min sc61....
6466 =
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Precision SC62
Förlåt hihi
Nisse977 wrote:keda wrote:haha nu känns en sc62 gammal
Vad känns då min sc61....
6466 =
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
Re: Precision SC62
OK, jag ville bara visa vad jag hittade i ett forum för en "race-firma" i USA:
Quote:
Originally Posted by Evofiebre11
I already recieved my 6466, trying to break into the 800+ club
That should be cake. We hit 813whp on a 6262 on a 2.0L honda already.
Så 62:an räcker ju en bit den oxå..... fortfarande
Quote:
Originally Posted by Evofiebre11
I already recieved my 6466, trying to break into the 800+ club
That should be cake. We hit 813whp on a 6262 on a 2.0L honda already.
Så 62:an räcker ju en bit den oxå..... fortfarande
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
Re: Precision SC62
Jag körde en evo 9 som jag gjort ordning med 2.2 liter stroker kit toppen är i ordning gjord också.
Sitter original insug på den (det är en strypning)
64/66 med 2.4 bar gav 550whp och 627whp vid 2.7 bar men då har jag endast 2.3bars mottryck så det går o pressa mer. Men gav mig för kund hade beställt 550whp
Men det fina är att det sitter mivec motor i denna så har 1 bar vid 4100 rpm sen smäller det bara till.
Jävla fint agg speciellt om man mäter mottryck.
Har kört en Audi Rs2, på 2.7 bar så gav den lätt 733whp kommer inte ihåg hur mycket mottryck men det skilde 1 bar med en 62/62 med samma setup.
Film finns på min Facebook sida http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 87?fref=ts
Alla körningar är i min Mustangdynometer.
MVH.
Tony
Sitter original insug på den (det är en strypning)
64/66 med 2.4 bar gav 550whp och 627whp vid 2.7 bar men då har jag endast 2.3bars mottryck så det går o pressa mer. Men gav mig för kund hade beställt 550whp
Men det fina är att det sitter mivec motor i denna så har 1 bar vid 4100 rpm sen smäller det bara till.
Jävla fint agg speciellt om man mäter mottryck.
Har kört en Audi Rs2, på 2.7 bar så gav den lätt 733whp kommer inte ihåg hur mycket mottryck men det skilde 1 bar med en 62/62 med samma setup.
Film finns på min Facebook sida http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 87?fref=ts
Alla körningar är i min Mustangdynometer.
MVH.
Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Re: Precision SC62
Förlåt men jag måste försöka förstå en sak nu..... hur kan mottrycket skilja så mycket mellan 2st likvärdiga aggregat?
Jag förstår inte att det ens kan/ska göra det då grejerna är exakt samma förutom just aggen..... det borde vara teoretiskt små skillnder mellan en sc64 jämfört med en sc62, hur kan det bli såna skillnader?
Vore snällt med förklaring av nån som har förstått varför
Keda
Jag förstår inte att det ens kan/ska göra det då grejerna är exakt samma förutom just aggen..... det borde vara teoretiskt små skillnder mellan en sc64 jämfört med en sc62, hur kan det bli såna skillnader?
Vore snällt med förklaring av nån som har förstått varför
Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Det skiljer 4mm i turbinstorlek och det är mycket.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
OK, så det "lilla" gör så mycket?!
Och ju mindre mottryck desto mer kan man ta ut?
Är gränsen samma tryck på båda sidorna eller vart går gränsen?
typ 3bar ladd och 3bar mottryck så ger det bara värme efter det eller hur funkar det?
Jag kan villigt erkänna direkt, jag har en sc62 i S6:an nu men blir mer o mer sugen på en sc64
Men det får bli efter mappningen, kanske inte ens får ut i närheten av vad sc62:an peakar så bäst (läs billigast) att lugna sej
Tack för all info, vad vore vi andra utan er PPF:are
Keda
Och ju mindre mottryck desto mer kan man ta ut?
Är gränsen samma tryck på båda sidorna eller vart går gränsen?
typ 3bar ladd och 3bar mottryck så ger det bara värme efter det eller hur funkar det?
Jag kan villigt erkänna direkt, jag har en sc62 i S6:an nu men blir mer o mer sugen på en sc64
Men det får bli efter mappningen, kanske inte ens får ut i närheten av vad sc62:an peakar så bäst (läs billigast) att lugna sej
Tack för all info, vad vore vi andra utan er PPF:are
Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Ja mindre mottryck ger mer effekt, men det är ju en balansgång med bra respons. Man lär välja lite vad man är ute efter. Men en 6466 verkar ha lika bra respons som en glidlagrad 6262 men klarar mer effekt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
Jag har en sc62 bb och bilen är en brukis i högsta grad som faktiskt används dagligen!
Målet är mellan 700 och 800hk och ALLT i motorn är byggt för dessa effekter så det borde funka med den sc62:an!
Men som du vet, mycket vill ha mer...... kommer alltid att vara så bara
Tack snälla för förklaringarna!
MVH Keda
Målet är mellan 700 och 800hk och ALLT i motorn är byggt för dessa effekter så det borde funka med den sc62:an!
Men som du vet, mycket vill ha mer...... kommer alltid att vara så bara
Tack snälla för förklaringarna!
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
Re: Precision SC62
Bromsade min Escort Cosworth igår med en sc6262 T4 0,68 till 747 awhp, helt okej för en tvåliters pluttmotor.
http://www.youtube.com/watch?v=glxz9T_0tGE
http://www.youtube.com/watch?v=glxz9T_0tGE
Re: Precision SC62
Lufsen wrote:Bromsade min Escort Cosworth igår med en sc6262 T4 0,68 till 747 awhp, helt okej för en tvåliters pluttmotor.
http://www.youtube.com/watch?v=glxz9T_0tGE
Det var fasiken inte illa, det låter bra för mina planer hehe!!
Grattis
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
full gas spar tid
Re: Precision SC62
Efter att ha läst en del dynoresultat så får jag en känsla av att en motor med mindre motorvolym kan kan utveckla mer effekt jämfört med en större motor med samma turbo.
Är det verkligen så och vad beror det på i så fall? Är det att den större motorn får en begränsning på högvarv vilket gör att det blir mindre toppeffekt, eller är det helt enkelt bara olika på olika motorer?
Tänk ett exempel med S14 mot S50 med en 6262 turbo. Vem får mest effekt med bottnad turbo på respektive maskin.
Påstår inte att det är på ett visst sätt, bara att jag får en känsla av att det skulle kunna vara åt det hållet.
Kanske svamlar jag bara?
Är det verkligen så och vad beror det på i så fall? Är det att den större motorn får en begränsning på högvarv vilket gör att det blir mindre toppeffekt, eller är det helt enkelt bara olika på olika motorer?
Tänk ett exempel med S14 mot S50 med en 6262 turbo. Vem får mest effekt med bottnad turbo på respektive maskin.
Påstår inte att det är på ett visst sätt, bara att jag får en känsla av att det skulle kunna vara åt det hållet.
Kanske svamlar jag bara?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Du har helt korrekt. Man kan sammanfatta det med liten motor lågt mottryck och stor motor högt mottryck om man använder exakt samma.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
Turbon blir som en strypning på den stora motorn medans den lilla inte ger ifrån sig lika mycket avgaser så den flåsar ur utan större mottryck.
Är därför man väljer större avgashus till s50 emot s14. då klarar turbon att göra sig av med avgaserna istället för att dom blir mottryck och stryper effekt
Är därför man väljer större avgashus till s50 emot s14. då klarar turbon att göra sig av med avgaserna istället för att dom blir mottryck och stryper effekt