Bromsing av min 328 m52b28 turbo 439whp sidan 3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bromsing av min 328 m52b28 turbo 439whp sidan 3
Här kommer en lite filmsnutt på bromsningen av min 328 -98.
http://www.youtube.com/watch?v=-2W0ErkA ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Blev 396whp och 485wnm (ca 443hk och 543nm i motorn)
Spec:
M52b28, alublock.
Egetbyggt pulssplitt grenrör i 42mm svartstål.
T70 turbo 62mm in, 62,5mm ut, 0.95 bar laddtryck, öppen intern wg
1:2 ställbar btr.
T4 spridare på 390@3bar, uppställt soppatryck till 4.05bar födar ca 450cc där.
Kör på vpower
Alu ic
O mappat org siemessystem och org lmm!
M3 svänghjul/tryckplatta med 6-puckad sinter
3" avgas
Resten är helt orört!
Gått riktigt hårt det sista och varken block har spruckit eller toppen har lyft sej
http://www.youtube.com/watch?v=-2W0ErkA ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Blev 396whp och 485wnm (ca 443hk och 543nm i motorn)
Spec:
M52b28, alublock.
Egetbyggt pulssplitt grenrör i 42mm svartstål.
T70 turbo 62mm in, 62,5mm ut, 0.95 bar laddtryck, öppen intern wg
1:2 ställbar btr.
T4 spridare på 390@3bar, uppställt soppatryck till 4.05bar födar ca 450cc där.
Kör på vpower
Alu ic
O mappat org siemessystem och org lmm!
M3 svänghjul/tryckplatta med 6-puckad sinter
3" avgas
Resten är helt orört!
Gått riktigt hårt det sista och varken block har spruckit eller toppen har lyft sej
Last edited by K.Brandt on 03 Feb 2013, 17:51, edited 1 time in total.
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Fräckt, trodde dom blocken sa upp mycket tidigare.
hojhojhojhoj
hojhojhojhoj
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Hur kompsänkte du? Hur får du kopplingen att hålla i?
Den e inte lång men den e smal
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Vad gav den sae corrected?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Den är inte kompsänkt. M3 svänghjul/tryckplatta med 240mm sinter.
Det vet jag faktiskt inte Andreas, vad är det som skilljer? Har för mej den låg på 395.8 Med DINcorr. Kan kolla med han som bromsa om han kan få sae.
Skulle vara kul och höra vad det skiljer mellan alla corr??
Det vet jag faktiskt inte Andreas, vad är det som skilljer? Har för mej den låg på 395.8 Med DINcorr. Kan kolla med han som bromsa om han kan få sae.
Skulle vara kul och höra vad det skiljer mellan alla corr??
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
384whp med saecorr, förklara gärna vad som skiljer uncorr, din, sae?
(såg i bromstråden att ni använder er mycket av DIN?)
(såg i bromstråden att ni använder er mycket av DIN?)
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Väldigt missvisande med uncorrected på vintern, kan skilja 15 % om man har otur. Din visar mindre än Sae.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Förstår inte riktigt? Hur kör ni?Bmwandreas wrote:Väldigt missvisande med uncorrected på vintern, kan skilja 15 % om man har otur. Din visar mindre än Sae.
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Jag bromsar inte på vintern. Sen kör jag med din korrigering.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Så ni bromsar inga bilar på vintern?? Då får väl jag göra en ny bromsning till våren (om motorn lever då). Sen verkar det ju inte spela nån roll hur man bär sej åt, folk har ju alltid synpunkter.
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Jo så är det. Men jag har aldrig sett nån som inte haft nån korrigering på, därför jag reagerade. Vad har du för laddtryck?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Okej.Bmwandreas wrote:Jo så är det. Men jag har aldrig sett nån som inte haft nån korrigering på, därför jag reagerade. Vad har du för laddtryck?
Ska se om jag kan få DIN kurvan mailad till mej, men skiljde 0,5hk tydligen. Ladda 0,95bar enligt den laddmätaren jag har i.
Det hela var mest en kul grej och bromsa eftersom den är helt omappad, oöppnad och org lmm. Det enda att klaga på om man vill göra det är att den går lite fett när den går över från vakum till ladd ( afr 10 är den nere och vänder på sen ligger den på 11,8-12,4). 14,5-15 landsväg..
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Sjukt att den ens funkar omappad. Grattis:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Här kommer 2 bilder jag fick:
Det här vet jag inte riktigt vad det säger:
Till sommaren förstår jag ju att jag jag inte kan ladda lika mycket på bensin som jag gör nu. Eller så får jag gå över till e85.
Som jag sagt detta var en kul grej och räknat med att få byta till spurt. Men när det funkar så bra får den gå så länge den, så kan man bygga en riktig motor när den nu ger upp.
Det här vet jag inte riktigt vad det säger:
Till sommaren förstår jag ju att jag jag inte kan ladda lika mycket på bensin som jag gör nu. Eller så får jag gå över till e85.
Som jag sagt detta var en kul grej och räknat med att få byta till spurt. Men när det funkar så bra får den gå så länge den, så kan man bygga en riktig motor när den nu ger upp.
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd
Dynojet för life
Dynojet för life
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Frågan är ju hur länge min motor håller, men ska upp i bänken igen snart med nytt insug, sep wg och större spridare:)cerveza wrote:Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd
Dynojet för life
Din tråd och fartverket är en inspiration:)
Ni får gärna säga till nu innan bromsning hur vi ska mäta och vilka inställning vi ska ha på bänken, och vad ni vill ha papper på, så jag slipper massa gnäll sen;)
http://www.brandtab.org" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.se/brandtab" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo
Bara ge den vad den tålK.Brandt wrote:Frågan är ju hur länge min motor håller, men ska upp i bänken igen snart med nytt insug, sep wg och större spridare:)cerveza wrote:Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd
Dynojet för life
Din tråd och fartverket är en inspiration:)
Ni får gärna säga till nu innan bromsning hur vi ska mäta och vilka inställning vi ska ha på bänken, och vad ni vill ha papper på, så jag slipper massa gnäll sen;)
Tack det var roligt att höra
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.