Avsäkring Link G4 extreme
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 314
- Joined: 11 Dec 2011, 20:38
Avsäkring Link G4 extreme
Kan baskemig inte hitta i manualen hur mycket sprutet skall avsäkras till, Står vad alla utgångar klarar av men inte vad sprutet drar? Någon som vet mer än mig?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
5 amp
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Samma sak med ett Vi-pec V88 gissar jag?
Last edited by Nisse977 on 15 Jan 2013, 09:19, edited 2 times in total.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Yes
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
När jag ändå är inne på ämnet avsäkring. Vad, eller vilka komponenter i systemet rekommenderar ni att man säkrar av?
Jag hade tänkt säkra av styrbox och matning till tändspolarna. Elfläkten är redan avsäkrad sedan tidigare, likaså mina bränslepumpar.
Bör man avsäkra matningen till spridarna? De är väl inte avsäkrade original?
Jag hade tänkt säkra av styrbox och matning till tändspolarna. Elfläkten är redan avsäkrad sedan tidigare, likaså mina bränslepumpar.
Bör man avsäkra matningen till spridarna? De är väl inte avsäkrade original?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Kör ett relä till spridare 15 amp. Ett relä till tändningen 15 amp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Ok både relä och avsäkring till spridarna alltså.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Mm så brukar jag köra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Eller kör du med ett relä med dubbla utgångar och kör ecu och spridare på varsin. Slipper du ett till relä
Istället för varsitt till ecu och spridare.
Istället för varsitt till ecu och spridare.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Japp hehe!
Har både dubbelrelä och enkelrelä med dubbla utgångar liggandes, får se vad jag kan pussla ihop.
En annan frågeställning:
Ger det störningar om man tex har en grov kabel från batteriet in till ett block där man sen delar ut matning till både motorstyrning, tändspolar mm? Förstår att inte spolarna ska ligga direkt på boxen hehe, men spelar det någon roll om deras matarkabel utgår från samma ställe som allt annat? Man har ju bara ett batteri så på ett sätt utgår allt ändå från samma punkt.
Har både dubbelrelä och enkelrelä med dubbla utgångar liggandes, får se vad jag kan pussla ihop.
En annan frågeställning:
Ger det störningar om man tex har en grov kabel från batteriet in till ett block där man sen delar ut matning till både motorstyrning, tändspolar mm? Förstår att inte spolarna ska ligga direkt på boxen hehe, men spelar det någon roll om deras matarkabel utgår från samma ställe som allt annat? Man har ju bara ett batteri så på ett sätt utgår allt ändå från samma punkt.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Det är inga problem har gjort så på några st med bland annat link.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Ansluter man något annat än spridarna till ett relä kan man paja boxen. Finns några som anslutit bensinpump och spridare från samma matning och då ryker spridardrivers.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Nu pratar jag om ecu och spridarna. Soppapump har en egen.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Mm men jag förklarade hur man inte ska göra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Jag missförstod dig
Re: Avsäkring Link G4 extreme
Då blir det:
Matarkabel ---> förgreningar till reläer för [spridare] [Tändspolar] [Ecu] ---> säkringar ---> ut till förbrukarna.
Små strömförbrukare typ relästyrning eller solenoider som laddtrycksventil och tomgångsventil, kan man enligt Vi-pecmanualen ta ström till från samma relä som Ecu´n får sin matning från.
Matarkabel ---> förgreningar till reläer för [spridare] [Tändspolar] [Ecu] ---> säkringar ---> ut till förbrukarna.
Små strömförbrukare typ relästyrning eller solenoider som laddtrycksventil och tomgångsventil, kan man enligt Vi-pecmanualen ta ström till från samma relä som Ecu´n får sin matning från.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen