Avsäkring Link G4 extreme

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

brasnytihajjen
Posts: 314
Joined: 11 Dec 2011, 20:38

Avsäkring Link G4 extreme

Post by brasnytihajjen »

Kan baskemig inte hitta i manualen hur mycket sprutet skall avsäkras till, Står vad alla utgångar klarar av men inte vad sprutet drar? Någon som vet mer än mig? :roll:
Image
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

5 amp
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
brasnytihajjen
Posts: 314
Joined: 11 Dec 2011, 20:38

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by brasnytihajjen »

Tack!
Image
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Nisse977 »

Samma sak med ett Vi-pec V88 gissar jag?
Last edited by Nisse977 on 15 Jan 2013, 09:19, edited 2 times in total.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

Yes
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Nisse977 »

När jag ändå är inne på ämnet avsäkring. Vad, eller vilka komponenter i systemet rekommenderar ni att man säkrar av?
Jag hade tänkt säkra av styrbox och matning till tändspolarna. Elfläkten är redan avsäkrad sedan tidigare, likaså mina bränslepumpar.
Bör man avsäkra matningen till spridarna? De är väl inte avsäkrade original?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

Kör ett relä till spridare 15 amp. Ett relä till tändningen 15 amp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Nisse977 »

Ok både relä och avsäkring till spridarna alltså.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

Mm så brukar jag köra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Aleex »

Eller kör du med ett relä med dubbla utgångar och kör ecu och spridare på varsin. Slipper du ett till relä :)
Istället för varsitt till ecu och spridare.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Nisse977 »

Japp hehe!
Har både dubbelrelä och enkelrelä med dubbla utgångar liggandes, får se vad jag kan pussla ihop.

En annan frågeställning:
Ger det störningar om man tex har en grov kabel från batteriet in till ett block där man sen delar ut matning till både motorstyrning, tändspolar mm? Förstår att inte spolarna ska ligga direkt på boxen hehe, men spelar det någon roll om deras matarkabel utgår från samma ställe som allt annat? Man har ju bara ett batteri så på ett sätt utgår allt ändå från samma punkt.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Aleex »

Det är inga problem har gjort så på några st med bland annat link.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

Ansluter man något annat än spridarna till ett relä kan man paja boxen. Finns några som anslutit bensinpump och spridare från samma matning och då ryker spridardrivers.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Aleex »

Nu pratar jag om ecu och spridarna. Soppapump har en egen.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Bmwandreas »

Mm men jag förklarade hur man inte ska göra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Aleex »

Jag missförstod dig :)
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Avsäkring Link G4 extreme

Post by Nisse977 »

Då blir det:
Matarkabel ---> förgreningar till reläer för [spridare] [Tändspolar] [Ecu] ---> säkringar ---> ut till förbrukarna.

Små strömförbrukare typ relästyrning eller solenoider som laddtrycksventil och tomgångsventil, kan man enligt Vi-pecmanualen ta ström till från samma relä som Ecu´n får sin matning från.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Post Reply