Ska få på några hejdare på min kärra så den har stoppkraft mer än en inbromsning.. Bromsar kan man aldrig få för mkt av Även tänkt att lufta bilen på nån banträff men övervägande användningsområdet blir "gatbus"..
Bäst för ändamålet? 330 bromsar eller M3 bromsar? Eller man ska satsa på nåt eftermarknadskit med 4/6 kolvsok o typ 330mm skivor?
Erfarenheter?
E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
070-201 85 62
Re: E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
Jag tycker inte 330 bromsarna har några fördelar. Dom bettar säkert bättre än org e36 men inga av mina 4 uppsättningar 17" jag haft gick över bromsarna..
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Re: E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
Om dom ska hänga me på bana, med många hårda inbromsningar så bör du satsa på bromskylning och bra bromsvetska.
Borrade/slitzade skivor med värre belägg gör mkt i kombination me ovanstående
Borrade/slitzade skivor med värre belägg gör mkt i kombination me ovanstående
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
Rullar med 18" så blir inga problem att få plats
Har RBF 600 vätska o i övrigt nytt/fräscht men funderar även på stålspunnet då jag hade d på min förra o funka fint M3 skivorna e borrade så d är ju bra (så länge dom inte spricker men elimineras kanske med kylning?) sen får man kika på ex Xp8 belägg kanske?
Har RBF 600 vätska o i övrigt nytt/fräscht men funderar även på stålspunnet då jag hade d på min förra o funka fint M3 skivorna e borrade så d är ju bra (så länge dom inte spricker men elimineras kanske med kylning?) sen får man kika på ex Xp8 belägg kanske?
070-201 85 62
Re: E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
jo, de sägs ju att stålomspunna ledningar inte expanderar lika mkt vid hårda bromsningar = pedalen blir stummare och lättare att dosera med.
aa de är bra, sliter mera belägg men de ventilerar ju bort alla gaser som blir mellan belägg och skiva. Ang sprickbildningar så har jag aldrig haft nå problem med de på mina bilar.
Men kylning är verkligen att satsa på, bromsfading är ju både farligt samt jävligt irreterande när man kör
xp8 har ja aldrig åkt med, gillar yellow stuff xD
Vill du ha effektivare samt uthålligare bromsar så tror ja att de inte spelar någon roll vilka av oken du väljer, kylning, belägg samt skiva anser jag gör större skillnad (om vi inte snackar 8- kolvs AP vattenkylda ok med keramiska skivor stora som familje pizzor
aa de är bra, sliter mera belägg men de ventilerar ju bort alla gaser som blir mellan belägg och skiva. Ang sprickbildningar så har jag aldrig haft nå problem med de på mina bilar.
Men kylning är verkligen att satsa på, bromsfading är ju både farligt samt jävligt irreterande när man kör
xp8 har ja aldrig åkt med, gillar yellow stuff xD
Vill du ha effektivare samt uthålligare bromsar så tror ja att de inte spelar någon roll vilka av oken du väljer, kylning, belägg samt skiva anser jag gör större skillnad (om vi inte snackar 8- kolvs AP vattenkylda ok med keramiska skivor stora som familje pizzor
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: E46 330 bromsar vs E46 M3 bromsar
Tack för input Blev M3 bromsarna så hoppas d blir alla tiders sen
070-201 85 62