Som jag kanske har berättat fick jag ju tag på ett par BMW plåtisar som redan var breddade, och bonusen var ju att det satt M/T 10.0" slicks på.
(Tack Anthon)
Precis sådana som jag skulle ha, men slicksen var slut så PPF ska få skicka nya men det är perfekt att måtta med.
Eftersom att M5 bakvagnen är såpass mycket bredare och dom här fälgarna breddar utåt måte jag flytta fälg centrumet för att få en annan offset.
Och det tar inte slut där, "avesta" breddningen kommer inte att bli mild, för bilen kommer bli bred bak.
- Då dom här problemen dök upp tog jag Jul och Nyår ledig, och drack lite Vodka. Men vi är på väg tebax nu. Ska pyssla med fälgarna imorgon och direkt jag är nöjda med dom kapar jag och börjar bredda.
Här är lite bilder:
Taket, här sparar vi över 20kg vikt på toppen. Har man fjantig motor så får man köra flugvikt. Enkel ekvation.
Så här kan det se ut då taket är monterat av ett proffs. Snyggt!
Alla plast delar kommer från Jonas på
www.vpm.se , efter att ha bråkat med RP och beställt saker 3 gånger så fick jag kontakt med Jonas.
Kan säga att förutom att det är en kanon kille att ha och göra med så verkar han faktiskt tillverka det man ber han om, till skillnad från han i Norr jag väntade 3 månader på.
Jonas ska även få göra Huv & Skuff, huven är enligt rykterna snart klar.