Dawes E34 M5 sugis. Till salu / byte.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
förmodligen en e34 535 eller en 540. jag är inte helt hundra på vilka som passar ännu
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Då är det ju fortfarande en 210? Och den lär väl bytas vid reggning..Dawe_A wrote:förmodligen en e34 535 eller en 540. jag är inte helt hundra på vilka som passar ännu
skickat från en telefon
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
nej bara det inte är en m5 org. det funkar inte heller att bara byta innehållet
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Detta är tråkigt att säga men nästan alla banträffar kräver att föraren har körkort pga försäkringarna ska gälla. Kollade upp detta i somras när jag var av med mitt körkort. :/
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Bolero wrote:Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Detta är tråkigt att säga men nästan alla banträffar kräver att föraren har körkort pga försäkringarna ska gälla. Kollade upp detta i somras när jag var av med mitt körkort. :/
Får troligtvis tillbaka det, har varit utan snart 7 månader. hehe sån tur att jag vägrade skicka in kortet då
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Hjälper föga om du har dit oklippta kort att flaxa med om olyckan väl är framme.. försäkringsbolaget ser garanterat inte likadant på saken dåDawe_A wrote:Bolero wrote:Du får väl tillbaka det någon gång eller omtagning som gäller? (Har varit av med mitt två gånger och var tvungen att ta om det en gång).Dawe_A wrote:nej och jag lär inte få tillbaka det bara för att jag säljer bilen heller för den delen. nej bilen gillar jag så den blir kvar. tur man inte behöver körkort på banorna
skickat från en telefon
Detta är tråkigt att säga men nästan alla banträffar kräver att föraren har körkort pga försäkringarna ska gälla. Kollade upp detta i somras när jag var av med mitt körkort. :/
Får troligtvis tillbaka det, har varit utan snart 7 månader. hehe sån tur att jag vägrade skicka in kortet då
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Pimplaren har den "optimala" lösningen på att göra det 100% rätt och riktigt. En variant på det är ju att byta identitet på den fina M5an till 518. Då har du en jätteombyggd 518 som definitivt klassar in som "ombyggt fordon" som du kan få godkänd med överladdad S38. Inte riktigt "by the book" men bättre än att regga med en motor och köra med en annan, tycker då jag.Dawe_A wrote:också en idé men det skulle kännas sådär att slakta en så pass fin M5 3.8.Pimplaren wrote:Ta en 518, flytta över allt m5 drivlinegodis till den och regga?
lättast är nog att regga den med M30b35 med turbo sen bara byta tillbaka till s38 efteråt. man kan ju ta bort " BMW M POWER" kåpan och sätta något mer snikigt.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Re: Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Man måste uppgradera till något som håller bättre än original o jag vet inte vad det skulle vara som håller bättre än en m5e34 diff.Dawe_A wrote:nej bara det inte är en m5 org. det funkar inte heller att bara byta innehållet
skickat från en telefon
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Man får inte ha samma storlek på diff eller bara byta innehållet tydligen!
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
sånt löser jag.
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
det blir iaf inget med att regga om m5an till 518 eller slakta den. då kör jag hällre olagligt och myglar igenom bes. eller grrr mig fan på att få den reggad med m30 block och s38 topp. då är allting okej och motorn kraftigt ombyggd = godkänt.
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Tycker du ska ta kontakt med en sfro man, så du slipper famla i mörkret,
Att sfro regga är inte allt för svårt om man bara har bra kontakt med dom under tiden.
Dom finns för att hjälpa
Mvh
Att sfro regga är inte allt för svårt om man bara har bra kontakt med dom under tiden.
Dom finns för att hjälpa
Mvh
-Esp
-Piab
m535@772whp -såld-
E28 touring
Volvo 242 3,2 turbo
-Piab
m535@772whp -såld-
E28 touring
Volvo 242 3,2 turbo
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
egut wrote:Tycker du ska ta kontakt med en sfro man, så du slipper famla i mörkret,
Att sfro regga är inte allt för svårt om man bara har bra kontakt med dom under tiden.
Dom finns för att hjälpa
Mvh
jag har pratat med "min" sfro snubbe 5-6 gånger nu och detta är inte i närheten av omöjligt Nej det är mycket bra hjälp.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Fundera inte för mkt bara för det kommer inte bli av ändå!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Just do it. Kommer bli gtymt
Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Doktorn wrote:Fundera inte för mkt bara för det kommer inte bli av ändå!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,