suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
Såg er tråd precis. Lycka till med turbo bygget. Riktigt fett!!
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
Måste man inte regga som ombyggt för att det ska göra den konverteringen?
Sfro besiktningsmannen kommer att mäta inloppet på din turbo för att se att det är ett rimligt val för den tilltänkta effekten. Mao kommer inte en väldigt stor turbo och ett lågt lddtryck funka för reg besiktning.
Sten wrote:Det är tydligen 20% ökning på effekt och 10% på vrid,så jag tror nog vridet blir svårare kanske....
EXTREME wastegatekonfig med 0,1kg fjäder i och inte låta den ladda över det förenst du passerat vridmax. typ en 3-4st 60mm wastegatar. Ska bli väldigt intressant detta
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Det löser sig grappar. dubbla precision 66mm wgs, elektroniskt styrd laddkurva och lam tändning Klart som fasen vi ska kunna styra upp detta
69hk får jag öka, 40nm
får väl sätta någon vacumsug som suger upp tryckmätaren till 0.3 bar och låta turbon snurra utan att bygga laddtryck.. kollar dom med egen utrustning eller
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!