Dawes E34 M5 sugis. Till salu / byte.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Re: Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

Dawe_A wrote:jag kommer hitta något lämpligt:) spånar lite på hx35-40

skickat från en telefon
fast å andra sidan om en 450 hk turbo är ok för dina 280hk så borde ju jag få ha en 600hk turbo för mina 416 hk

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Joachim »

Hx35 ser rätt stor ut, och den är god för ungefär 500hk. (jag har en ny ligger) ;)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 00#p441900" onclick="window.open(this.href);return false;
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Nemesis_turbo »

min är godkänd för det med 32mm restriktor som min turbo är designad för
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
User avatar
suprated
Posts: 547
Joined: 17 Sep 2007, 15:03
Location: Helsingborg

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by suprated »

Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
mr_z
Posts: 766
Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by mr_z »

suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =3&t=72241" onclick="window.open(this.href);return false;
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering " :)

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
suprated
Posts: 547
Joined: 17 Sep 2007, 15:03
Location: Helsingborg

Re: Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by suprated »

Dawe_A wrote:
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering " :)

skickat från en telefon
Såg er tråd precis. Lycka till med turbo bygget. Riktigt fett!!
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo.... 0702088526
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by St3v3 »

Dawe_A wrote:
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering " :)

skickat från en telefon
Måste man inte regga som ombyggt för att det ska göra den konverteringen?
V8
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

tydligen inte . :)

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by johankihl »

Sfro besiktningsmannen kommer att mäta inloppet på din turbo för att se att det är ett rimligt val för den tilltänkta effekten. Mao kommer inte en väldigt stor turbo och ett lågt lddtryck funka för reg besiktning.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

med andra ord så tar jag en turbo som sitter på en 4-450hk bil original så kan ingen klaga , right?

vad sitter där för turbo på subaro inpreza och EVO6or etc ? Kanske någon turbo ifrån en modernare porsche turbo ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by jorgen »

Hur hade du tänkt att klara av att bara öka med 34hk om du ska turbomata en s38?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Sten »

Det är tydligen 20% ökning på effekt och 10% på vrid,så jag tror nog vridet blir svårare kanske....
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by cerveza »

Sten wrote:Det är tydligen 20% ökning på effekt och 10% på vrid,så jag tror nog vridet blir svårare kanske....

EXTREME wastegatekonfig med 0,1kg fjäder i och inte låta den ladda över det förenst du passerat vridmax. typ en 3-4st 60mm wastegatar. Ska bli väldigt intressant detta :D
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

Det löser sig grappar. dubbla precision 66mm wgs, elektroniskt styrd laddkurva och lam tändning :D Klart som fasen vi ska kunna styra upp detta

69hk får jag öka, 40nm

får väl sätta någon vacumsug som suger upp tryckmätaren till 0.3 bar och låta turbon snurra utan att bygga laddtryck.. kollar dom med egen utrustning eller :lol:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by Dawe_A »

Pratade precis i telefon med SFROs bmw turbo expert och detta är en stor MYT. Vi kommer aldrig kunna "e85 regga" bilen och sätta på turbo.

han skulle informera bossebildoktor om detta. Det är alltså ombyggt fordon som gäller, punkt slut.

man skulle med andra ord knipit MGs supra maskin medans man hade chansen :)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.

Post by R.Larsson »

Gmc Typhoon är på 4.3 liter original med singelturbo. Klarar väl drygt 400hk en sådan turbo. Kanske vore något för din maskin..
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Post Reply