Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

840 vid 3.3 har jag kört en.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Precision SC62

Post by immy »

AllarN wrote:
immy wrote:Kompisen fick ut 744 awhp ur sin audi 5a med 6765 oportad topp och original insug, tyvär hade han bara 4bars mapsensor så han inte kunde ladda mer än 3bar


Jag fick ut 750 med min s2a med en 6766. Min har portad topp och 7a kammar, laddar 2.7-2.8 bar. Skulle vara kul att jämföra kurvorna. Har du tillgång till den?


Bromsa du på alla 4hjul?? 7a kammar hade han med, ska höra med han om bromspappret finns kvar, den börja dra vid 5000rpm iaf
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Precision SC62

Post by immy »

Bmwandreas wrote:840 vid 3.3 har jag kört en.


Davidssons?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Yes
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
AllarN
Posts: 430
Joined: 30 Jan 2007, 18:13

Re: Precision SC62

Post by AllarN »

immy wrote:
AllarN wrote:
immy wrote:Kompisen fick ut 744 awhp ur sin audi 5a med 6765 oportad topp och original insug, tyvär hade han bara 4bars mapsensor så han inte kunde ladda mer än 3bar


Jag fick ut 750 med min s2a med en 6766. Min har portad topp och 7a kammar, laddar 2.7-2.8 bar. Skulle vara kul att jämföra kurvorna. Har du tillgång till den?


Bromsa du på alla 4hjul?? 7a kammar hade han med, ska höra med han om bromspappret finns kvar, den börja dra vid 5000rpm iaf


Japp det var på alla 4. Det var ingen skillnad när vi mätte på 2 hjul heller.
stigenberg
Posts: 11
Joined: 10 Oct 2012, 21:05

Re: Precision SC62

Post by stigenberg »

Bmwandreas wrote:Inte kört nån 6466 än:(

Men jag körde en 5858 på en cossie idag och den klarade 590 whp lekande lätt, det hade jag aldrig trott!!


Ja jag e sjukt nöjd med resultatet Andreas vart ju mer än vad man trott synd att kopplingen börja slira annars hade den vart på andra sidan 600 strecket:)

//Stiggen OSRacing
Trust it sideways
Smudgedesigns
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Precision SC62

Post by immy »

Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Precision SC62

Post by immy »

Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
AllarN
Posts: 430
Joined: 30 Jan 2007, 18:13

Re: Precision SC62

Post by AllarN »

immy wrote:Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?


Hos Dahlbäck med Emil Larsson bakom knapparna :)
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Precision SC62

Post by Nisse977 »

Fortfarande ingen 6466 som körts under året?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Jo jag har kört. Satt en KKK29 på en volvo 8v som klarar 530 whp. Sen böt vi till en 6466 T4 twin 1.0 A/R och spoolen blev 150 rpm tidigare och den gav 570 whp vid samma laddtryck men vi stoppade på en bit över 600 whp för ägaren ville inte längre.

Har även en kund som bytt från 6262 T4 0.68 A/R till en 6466BB med T4 0.96 A/R och spoolen är identiskt men 1 bar mindre mottryck vid 2.5 bar.

Men jag har ingen jag har fått maxat ur än :(
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Moker
Posts: 901
Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm

Re: Precision SC62

Post by Moker »

6466an är sjukt fin, fullt laddtryck vid 4800 vid svep på gata har vi på 2.2l audi 5a.. Känns som en turbo som ger mkt mos med, vi är uppe i 2.2 bar nu men soppan är slut, 3bar verkar absolut inte va något hinder! Synd bara vi har ingen bromsbänk :(
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Precision SC62

Post by Nisse977 »

Trevligt! :)

Du har inte kört någon på en M20 än?
Är som jag sagt flera gånger förut, sugen på att swappa min glidlager SC6162 (T3 ar 0.62) mot en 6466BB med T3 ar 0.63. Bör vara mer eller mindre "bolt on" på min maskin.

Go känsla att få ut samma effekt med lägre laddtryck, eller mer effekt om man vill, å det vill man ju :) . Dock klarar inte min kombination av O-ringat block och originalpackning att maxa ur en 6466a... Men 600whp eller något liknande bör den väl klara?
Vet inte vad 1,8 bar med en 6466a skulle leverera med min maskin, fick 541whp med 6162an iaf.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

1.8 med en 64:a blir nog lagomt det.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: Precision SC62

Post by immy »

AllarN wrote:
immy wrote:Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?


Hos Dahlbäck med Emil Larsson bakom knapparna :)


Vid vilket varvtal börja din att dra? :)
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Re: Precision SC62

Post by oddis »

Nisse977 wrote:Fortfarande ingen 6466 som körts under året?


http://www.youtube.com/watch?v=GmuqTfvanfA

Z3M Coupe 623WHP - 6466:a.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Post Reply