Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
840 vid 3.3 har jag kört en.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
AllarN wrote:immy wrote:Kompisen fick ut 744 awhp ur sin audi 5a med 6765 oportad topp och original insug, tyvär hade han bara 4bars mapsensor så han inte kunde ladda mer än 3bar
Jag fick ut 750 med min s2a med en 6766. Min har portad topp och 7a kammar, laddar 2.7-2.8 bar. Skulle vara kul att jämföra kurvorna. Har du tillgång till den?
Bromsa du på alla 4hjul?? 7a kammar hade han med, ska höra med han om bromspappret finns kvar, den börja dra vid 5000rpm iaf
Re: Precision SC62
Bmwandreas wrote:840 vid 3.3 har jag kört en.
Davidssons?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Yes
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
immy wrote:AllarN wrote:immy wrote:Kompisen fick ut 744 awhp ur sin audi 5a med 6765 oportad topp och original insug, tyvär hade han bara 4bars mapsensor så han inte kunde ladda mer än 3bar
Jag fick ut 750 med min s2a med en 6766. Min har portad topp och 7a kammar, laddar 2.7-2.8 bar. Skulle vara kul att jämföra kurvorna. Har du tillgång till den?
Bromsa du på alla 4hjul?? 7a kammar hade han med, ska höra med han om bromspappret finns kvar, den börja dra vid 5000rpm iaf
Japp det var på alla 4. Det var ingen skillnad när vi mätte på 2 hjul heller.
-
- Posts: 11
- Joined: 10 Oct 2012, 21:05
Re: Precision SC62
Bmwandreas wrote:Inte kört nån 6466 än:(
Men jag körde en 5858 på en cossie idag och den klarade 590 whp lekande lätt, det hade jag aldrig trott!!
Ja jag e sjukt nöjd med resultatet Andreas vart ju mer än vad man trott synd att kopplingen börja slira annars hade den vart på andra sidan 600 strecket:)
//Stiggen OSRacing
Trust it sideways
Smudgedesigns
Smudgedesigns
Re: Precision SC62
Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
Re: Precision SC62
Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
Re: Precision SC62
immy wrote:Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
Hos Dahlbäck med Emil Larsson bakom knapparna
Re: Precision SC62
Fortfarande ingen 6466 som körts under året?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Jo jag har kört. Satt en KKK29 på en volvo 8v som klarar 530 whp. Sen böt vi till en 6466 T4 twin 1.0 A/R och spoolen blev 150 rpm tidigare och den gav 570 whp vid samma laddtryck men vi stoppade på en bit över 600 whp för ägaren ville inte längre.
Har även en kund som bytt från 6262 T4 0.68 A/R till en 6466BB med T4 0.96 A/R och spoolen är identiskt men 1 bar mindre mottryck vid 2.5 bar.
Men jag har ingen jag har fått maxat ur än
Har även en kund som bytt från 6262 T4 0.68 A/R till en 6466BB med T4 0.96 A/R och spoolen är identiskt men 1 bar mindre mottryck vid 2.5 bar.
Men jag har ingen jag har fått maxat ur än
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
6466an är sjukt fin, fullt laddtryck vid 4800 vid svep på gata har vi på 2.2l audi 5a.. Känns som en turbo som ger mkt mos med, vi är uppe i 2.2 bar nu men soppan är slut, 3bar verkar absolut inte va något hinder! Synd bara vi har ingen bromsbänk
Re: Precision SC62
Trevligt!
Du har inte kört någon på en M20 än?
Är som jag sagt flera gånger förut, sugen på att swappa min glidlager SC6162 (T3 ar 0.62) mot en 6466BB med T3 ar 0.63. Bör vara mer eller mindre "bolt on" på min maskin.
Go känsla att få ut samma effekt med lägre laddtryck, eller mer effekt om man vill, å det vill man ju . Dock klarar inte min kombination av O-ringat block och originalpackning att maxa ur en 6466a... Men 600whp eller något liknande bör den väl klara?
Vet inte vad 1,8 bar med en 6466a skulle leverera med min maskin, fick 541whp med 6162an iaf.
Du har inte kört någon på en M20 än?
Är som jag sagt flera gånger förut, sugen på att swappa min glidlager SC6162 (T3 ar 0.62) mot en 6466BB med T3 ar 0.63. Bör vara mer eller mindre "bolt on" på min maskin.
Go känsla att få ut samma effekt med lägre laddtryck, eller mer effekt om man vill, å det vill man ju . Dock klarar inte min kombination av O-ringat block och originalpackning att maxa ur en 6466a... Men 600whp eller något liknande bör den väl klara?
Vet inte vad 1,8 bar med en 6466a skulle leverera med min maskin, fick 541whp med 6162an iaf.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
1.8 med en 64:a blir nog lagomt det.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
AllarN wrote:immy wrote:Jaha intressant. Vart bromsa du Allarn?
Hos Dahlbäck med Emil Larsson bakom knapparna
Vid vilket varvtal börja din att dra?
Re: Precision SC62
Nisse977 wrote:Fortfarande ingen 6466 som körts under året?
http://www.youtube.com/watch?v=GmuqTfvanfA
Z3M Coupe 623WHP - 6466:a.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.