Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
diohrvik
Posts: 62 Joined: 18 Nov 2012, 05:46
Post
by diohrvik » 01 Dec 2012, 01:45
spennende, ser ut som du er nøye. det liker jeg!
skal følge med her:)
JonasH88
Posts: 746 Joined: 08 Oct 2009, 07:55
Location: Frövi
Post
by JonasH88 » 01 Dec 2012, 11:41
Silverboy wrote: Borde inte texten vara åt andra hållet? Motorn lutar ju så det blir opp och ner...?
Texten står upponer?! Men kåpan vart riktigt snygg!
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 14:51
Bäckis wrote: Kåpan blev grym! Kanske skulle skaffa ett helt parti och låta dig fixa så vi kan sälja. Har du f-skatt?
Beror på hur många ni vill ha helt enkelt, antingen går vi via mitt jobb eller bara via mig, if u know what i mean.
JonasH88 wrote: Silverboy wrote: Borde inte texten vara åt andra hållet? Motorn lutar ju så det blir opp och ner...?
Texten står upponer?! Men kåpan vart riktigt snygg!
mmh de har ni nog rätt i, beror ju på från vilket håll man ser den också
ska nog ändå göra en ny och lägga till "pure performance factory" typsnittet under och köra de med en 2mm fräs eller nåt.
diohrvik wrote: spennende, ser ut som du er nøye. det liker jeg!
skal følge med her:)
Tack så mycket! kul med positiv feedback
nu ska jag ner och skruva ut stakar och kolvar
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 02 Dec 2012, 16:33
M50 Design på kolvarna? Vänder de inte väldigt långt ner? eller dom står inte i topp?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 16:37
cerveza wrote: M50 Design på kolvarna? Vänder de inte väldigt långt ner? eller dom står inte i topp?
det vet jag inte, men dom står inte i topp på bilderna, fast är väldigt långt slag på dom tycker jag
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 02 Dec 2012, 16:44
Tittade ordentligt nu, det är M50 kolvar som någon fräst urtag för M20 ventilerna i.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 16:44
Nu är kolvar samt stakar ute, är lite ergat samt otäcka spår som jag stötte på
Mer eller mindre otäcka spår på samtliga kolvar, nere på kjolen
Ergat på kolvar och i cylinderlopp
Blir att hona ur lite med en sådan här
putsa till kolvarna lite samt hona ur loppen så är vi nog på banan igen, kunde inte hitta nån dålig kolvring som tidigare ägaren hade förutspått
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 02 Dec 2012, 16:46
Så här ser en Ross M20 kolv ut.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 16:49
cerveza wrote: Så här ser en Ross M20 kolv ut.
det var som fan, tyckte de såg jävligt märkligt ut med de extra urtagen på kolvarna, men detta förklarar ju saken !
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 16:55
här är pistongerna ovanifrån
en annan märklig grej är att alla stakar utom en, är avfrästa på överkastet?
suddig bild
Wiell
Posts: 340 Joined: 07 May 2010, 20:33
Location: Hok utanför jkpg
Post
by Wiell » 02 Dec 2012, 16:55
m50 kolvar?
borde väl knepigt komp med sånna kolvar?
from galaxy s3
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 16:57
Wiell wrote: m50 kolvar?
borde väl knepigt komp med sånna kolvar?
from galaxy s3
har inget uppmätt komp då jag rev den direkt, men ska bli kul att se vad man hamnar på när jag kastat ihop den igen
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 02 Dec 2012, 17:04
Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 17:07
Bmwandreas wrote: Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
här hittade jag en formel för det
Kompressionsförhållande
Slagvolym (X1) + Volymen med kolven i topp(X2) / Volymen med kolven i topp (X2)
X1+X2/X2=kompförhållande
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 17:10
Bmwandreas wrote: Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
blir till att peta in en kolv för att kunna mäta volymen när kolven är i topp
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 02 Dec 2012, 17:17
Är din kolvbultar koniska? annars ser dom alldeles för tunna ut för 800hk. Mät gärna upp ditt kompförhållande.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Skölden
Posts: 58 Joined: 10 Nov 2012, 00:54
Contact:
Post
by Skölden » 02 Dec 2012, 17:37
cerveza wrote: Är din kolvbultar koniska? annars ser dom alldeles för tunna ut för 800hk. Mät gärna upp ditt kompförhållande.
nej de är dom inte, vad ska man ha för kolvbultar då? när jag tävlade i 125cc GP så körde vi med kolvbultar som var solida och fick ut 1.5 - 2 hk mer på dom än dom vanliga, och de gjorde ju lite när de var 50hk på 70 kg