Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
spennende, ser ut som du er nøye. det liker jeg!
skal følge med her:)
skal følge med her:)
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Silverboy wrote:Borde inte texten vara åt andra hållet? Motorn lutar ju så det blir opp och ner...?
Texten står upponer?! Men kåpan vart riktigt snygg!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Beror på hur många ni vill ha helt enkelt, antingen går vi via mitt jobb eller bara via mig, if u know what i mean.Bäckis wrote:Kåpan blev grym! Kanske skulle skaffa ett helt parti och låta dig fixa så vi kan sälja. Har du f-skatt?
mmh de har ni nog rätt i, beror ju på från vilket håll man ser den också ska nog ändå göra en ny och lägga till "pure performance factory" typsnittet under och köra de med en 2mm fräs eller nåt.JonasH88 wrote:Silverboy wrote:Borde inte texten vara åt andra hållet? Motorn lutar ju så det blir opp och ner...?
Texten står upponer?! Men kåpan vart riktigt snygg!
Tack så mycket! kul med positiv feedbackdiohrvik wrote:spennende, ser ut som du er nøye. det liker jeg!
skal følge med her:)
nu ska jag ner och skruva ut stakar och kolvar
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
M50 Design på kolvarna? Vänder de inte väldigt långt ner? eller dom står inte i topp?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
det vet jag inte, men dom står inte i topp på bilderna, fast är väldigt långt slag på dom tycker jagcerveza wrote:M50 Design på kolvarna? Vänder de inte väldigt långt ner? eller dom står inte i topp?
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Tittade ordentligt nu, det är M50 kolvar som någon fräst urtag för M20 ventilerna i.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Nu är kolvar samt stakar ute, är lite ergat samt otäcka spår som jag stötte på
Mer eller mindre otäcka spår på samtliga kolvar, nere på kjolen
Ergat på kolvar och i cylinderlopp
Blir att hona ur lite med en sådan här
putsa till kolvarna lite samt hona ur loppen så är vi nog på banan igen, kunde inte hitta nån dålig kolvring som tidigare ägaren hade förutspått
Mer eller mindre otäcka spår på samtliga kolvar, nere på kjolen
Ergat på kolvar och i cylinderlopp
Blir att hona ur lite med en sådan här
putsa till kolvarna lite samt hona ur loppen så är vi nog på banan igen, kunde inte hitta nån dålig kolvring som tidigare ägaren hade förutspått
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sv: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
m50 kolvar?
borde väl knepigt komp med sånna kolvar?
from galaxy s3
borde väl knepigt komp med sånna kolvar?
from galaxy s3
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sv: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
har inget uppmätt komp då jag rev den direkt, men ska bli kul att se vad man hamnar på när jag kastat ihop den igenWiell wrote:m50 kolvar?
borde väl knepigt komp med sånna kolvar?
from galaxy s3
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
här hittade jag en formel för detBmwandreas wrote:Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
Kompressionsförhållande
Slagvolym (X1) + Volymen med kolven i topp(X2) / Volymen med kolven i topp (X2)
X1+X2/X2=kompförhållande
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
blir till att peta in en kolv för att kunna mäta volymen när kolven är i toppBmwandreas wrote:Kompförhållande räkna man fram. Kompressionstryck mäter man. Nu när den ändå är isär så kan du ju mäta fram vad du har?
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Är din kolvbultar koniska? annars ser dom alldeles för tunna ut för 800hk. Mät gärna upp ditt kompförhållande.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
nej de är dom inte, vad ska man ha för kolvbultar då? när jag tävlade i 125cc GP så körde vi med kolvbultar som var solida och fick ut 1.5 - 2 hk mer på dom än dom vanliga, och de gjorde ju lite när de var 50hk på 70 kgcerveza wrote:Är din kolvbultar koniska? annars ser dom alldeles för tunna ut för 800hk. Mät gärna upp ditt kompförhållande.