Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 16 Dec 2006, 20:50
Hej!
Satte idag upp motorn i stativet och tänkte riva för att skicka den på o-ringning men! kom på att den är relativt ny ihopsatt. Känns trisst att riva isär den mer och dona. Så ska man köra MLS + ARp är frågan då jag aldrig meckat motor på detta sätt förut så känns MLS mer säkert för att allt inte ska rinna ut i sanden
Så vad är för/nackdelen med MLS lr o-ring. Vilket är mest "pålitigt" om ni förstår vad jag menar? De lär landa på samma peng till slut ändå så pengarna avgör icke detta.
Vad tror ni?
Pitbull
Posts: 3880 Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull » 17 Dec 2006, 22:32
Tja.
Jag kör med o-ringat och Arp på min m106
Mvh Mattias
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 17 Dec 2006, 22:45
Det pratas om att o-ringning ska hålla minst lika bra.
Ottesen
Posts: 64 Joined: 30 Jul 2006, 13:00
Location: Norge,Østfold,Sarpsborg (Ved svinesund)
Post
by Ottesen » 18 Dec 2006, 00:13
Har lurt på dette selv jeg, visst jeg får o-ringet uten å ta ut kolvana så gjør jeg det og bytter til arp/mls...
Men hadde vært moro å visst ca hvor mye effekt o-ring vs arp/mls tåler...
90 Bmw e34 (vanlig/arbeidsbilen/sladdkärra)
82 Mustang Gt 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel,osv osv...
Mvh Magnus Ottesen/v171/
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 18 Dec 2006, 08:41
MLS/ARP fungerar 100%, så vill du slippa skruva extra så är det en bra lösning.
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 18 Dec 2006, 11:14
Bäckis wrote: MLS/ARP fungerar 100%, så vill du slippa skruva extra så är det en bra lösning.
Härligt!
Då lägger jag ev en order på dessa efter löning
Ni har dessa i lager, dvs MLS packningen samt ARP bultar?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 18 Dec 2006, 11:41
Finns hemma.
740hk på hjulen är ju bromsat utan problem med S38, och det är lika packning.
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 18 Dec 2006, 13:19
Bmwandreas wrote: Finns hemma.
740hk på hjulen är ju bromsat utan problem med S38, och det är lika packning.
Finns det inge MLS/ARp kitt till M30in som de finns till de andra motorerna?
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 18 Dec 2006, 13:20
Bmwandreas wrote: Finns hemma.
740hk på hjulen är ju bromsat utan problem med S38, och det är lika packning.
Finns det inge MLS/ARp kitt till M30in som de finns till de andra motorerna?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 18 Dec 2006, 13:27
Jo jag har glömt lagt ut i webshoppen ser jag.
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 18 Dec 2006, 14:52
Bmwandreas wrote: Jo jag har glömt lagt ut i webshoppen ser jag.
Härligt! Snabba som vanligt den ligger jue nu i webshopen!. Riktigt najs
Ottesen
Posts: 64 Joined: 30 Jul 2006, 13:00
Location: Norge,Østfold,Sarpsborg (Ved svinesund)
Post
by Ottesen » 18 Dec 2006, 16:56
Så alså, heller mls/arp en o-ring ? (Bäckis,Bmwandreas)
Da kjøper vel sikkert jag oxo det til våren
90 Bmw e34 (vanlig/arbeidsbilen/sladdkärra)
82 Mustang Gt 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel,osv osv...
Mvh Magnus Ottesen/v171/
336mik
Posts: 36 Joined: 30 Nov 2005, 14:17
Post
by 336mik » 14 Feb 2009, 00:53
Bump!!!undrar också..
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 14 Feb 2009, 07:06
Ni glömmer väll inte för att MLS ska fungera 100% så MÅSTE toppen vara planad och blocket deckat! , MLS packningen sväljer inte ojämnheter som en std packning gör!
O-ringat håller kanon oxå!