Beslutsångest med m106 ang packing vs oringning
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Beslutsångest med m106 ang packing vs oringning
Hej!
Satte idag upp motorn i stativet och tänkte riva för att skicka den på o-ringning men! kom på att den är relativt ny ihopsatt. Känns trisst att riva isär den mer och dona. Så ska man köra MLS + ARp är frågan då jag aldrig meckat motor på detta sätt förut så känns MLS mer säkert för att allt inte ska rinna ut i sanden Så vad är för/nackdelen med MLS lr o-ring. Vilket är mest "pålitigt" om ni förstår vad jag menar? De lär landa på samma peng till slut ändå så pengarna avgör icke detta.
Vad tror ni?
Satte idag upp motorn i stativet och tänkte riva för att skicka den på o-ringning men! kom på att den är relativt ny ihopsatt. Känns trisst att riva isär den mer och dona. Så ska man köra MLS + ARp är frågan då jag aldrig meckat motor på detta sätt förut så känns MLS mer säkert för att allt inte ska rinna ut i sanden Så vad är för/nackdelen med MLS lr o-ring. Vilket är mest "pålitigt" om ni förstår vad jag menar? De lär landa på samma peng till slut ändå så pengarna avgör icke detta.
Vad tror ni?
Re: Beslutsångest med m106 ang packing vs oringning
Tja.
Jag kör med o-ringat och Arp på min m106
Mvh Mattias
Jag kör med o-ringat och Arp på min m106
Mvh Mattias
- P.Herrdahl
Har lurt på dette selv jeg, visst jeg får o-ringet uten å ta ut kolvana så gjør jeg det og bytter til arp/mls...
Men hadde vært moro å visst ca hvor mye effekt o-ring vs arp/mls tåler...
Men hadde vært moro å visst ca hvor mye effekt o-ring vs arp/mls tåler...
90 Bmw e34 (vanlig/arbeidsbilen/sladdkärra)
82 Mustang Gt 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel,osv osv...
Mvh Magnus Ottesen/v171/
82 Mustang Gt 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel,osv osv...
Mvh Magnus Ottesen/v171/
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator