r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Du kapper bare og vrider litt på staget mellom lådan och spaken:) jeg kjører slik i min e34a. Den har m50 motor og m20 lut på lådan.
JAAS-performance
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?
Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Bmw*Alex wrote:r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?
Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.
mvh
Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.
Mvh
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Mycket bra tack för hjälpen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
FCUK wrote:Bmw*Alex wrote:r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?
Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.
mvh
Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.
Mvh
går def inte å göra några karateväxlingar.
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Bmw*Alex wrote:FCUK wrote:Bmw*Alex wrote:[quote="r.ivars"]Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?
Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.
mvh
Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.
Mvh
går def inte å göra några karateväxlingar.[/quote]
Det har gått för mig. Brukar inte direkt smyga i några växlar
Mvh
-
- Posts: 295
- Joined: 20 Nov 2005, 22:52
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
lådorna blir trögväxlade när man varvar över 7000
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Min 5 växlade är då inte trögväxlad på höga varv.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
-
- Posts: 295
- Joined: 20 Nov 2005, 22:52
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
min 6-växlade gick trögt över 7000 och helt pall vid 8
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Min er 5 trinns fra 530d og den går og i gir på 8000.
JAAS-performance
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Är det inte nån uppdate på G,tycker jag ser att det händer lite på FB men mycket roligare att läsa här!
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Jag skulle gärna vilja göra en update men nåt brann i min dator så den startar inte. Troligtvis nätagget?!
Såatte...
iPhone for the win, men svårt att göra roligare uppdates med :S
Såatte...
iPhone for the win, men svårt att göra roligare uppdates med :S
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Sv: Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
r.ivars wrote:Jag skulle gärna vilja göra en update men nåt brann i min dator så den startar inte. Troligtvis nätagget?!
Såatte...
iPhone for the win, men svårt att göra roligare uppdates med :S
Komplett.se säljer nya ägg
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Sv: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Jävla lördags svenska!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
rensa ur gammalt skräp!
bort med nivåreglering, hydraulrör och sopparör, i stora drag.
det fina med bmw's nivåreglering är att skiten alltid läcker = inge rost undertill på bilarna
fyfan va fint de är att ha frontlöst när man sätter i och ur motorn 150gånger och måttar lite
efter tidigare S38 turbomotor så lär man svetsa igen lite uppbankningar, eftersom jag inte ska åka bur kan de va bra att ha resten så styvt som möjligt.
passade in wastegate och avgasrör, jocke på fastcar var framme och hjälpte till med TIG:en så det vart snusfint!!
monterat fast kylen i frontklippet, ska även hänga upp en kylare till ic:n
I helgen tänkte jag göra ett fäste för växellådan (eller hitta något som passar + börja planera EL)
På inköpslistan står bussningar, nukes bränslebox, svea kardan och en ny 210 diff + isdäck.
bort med nivåreglering, hydraulrör och sopparör, i stora drag.
det fina med bmw's nivåreglering är att skiten alltid läcker = inge rost undertill på bilarna
fyfan va fint de är att ha frontlöst när man sätter i och ur motorn 150gånger och måttar lite
efter tidigare S38 turbomotor så lär man svetsa igen lite uppbankningar, eftersom jag inte ska åka bur kan de va bra att ha resten så styvt som möjligt.
passade in wastegate och avgasrör, jocke på fastcar var framme och hjälpte till med TIG:en så det vart snusfint!!
monterat fast kylen i frontklippet, ska även hänga upp en kylare till ic:n
I helgen tänkte jag göra ett fäste för växellådan (eller hitta något som passar + börja planera EL)
På inköpslistan står bussningar, nukes bränslebox, svea kardan och en ny 210 diff + isdäck.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Grisen <3 Äcklet, Fan va fint detta blir =)
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sv: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -
Ja får se på när ni blir närgångna i sommar! Kommer bli en upplevelse )
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard