r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Jørg1e30 »

Du kapper bare og vrider litt på staget mellom lådan och spaken:) jeg kjører slik i min e34a. Den har m50 motor og m20 lut på lådan.
JAAS-performance
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Bmw*Alex »

r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?



Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.


mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FCUK
Posts: 357
Joined: 27 Apr 2009, 19:43
Location: Örebro

r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by FCUK »

Bmw*Alex wrote:
r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?



Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.


mvh


Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.

Mvh
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by r.ivars »

Mycket bra :-) tack för hjälpen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Bmw*Alex »

FCUK wrote:
Bmw*Alex wrote:
r.ivars wrote:Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?



Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.


mvh


Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.

Mvh


går def inte å göra några karateväxlingar.
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FCUK
Posts: 357
Joined: 27 Apr 2009, 19:43
Location: Örebro

r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by FCUK »

Bmw*Alex wrote:
FCUK wrote:
Bmw*Alex wrote:[quote="r.ivars"]Blir det inte svårt att kapa växlar som en gris då?



Jag körde med fel lut från början i min e30 med m20, m20 lut på motor och m50 lut på låda. funkade , men för att göra det optimalt så MÅSTE MAN bygga om spakstället.


mvh


Jag har kört m50lut med m20lut på lådan ett par år utan att bygga om spakstället. Knäckte till spaken lite bara.
Märkte ingen skillnad.

Mvh


går def inte å göra några karateväxlingar.[/quote]

Det har gått för mig. Brukar inte direkt smyga i några växlar

Mvh
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by fun beemer »

lådorna blir trögväxlade när man varvar över 7000
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by johankihl »

Min 5 växlade är då inte trögväxlad på höga varv.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
fun beemer
Posts: 295
Joined: 20 Nov 2005, 22:52

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by fun beemer »

min 6-växlade gick trögt över 7000 och helt pall vid 8
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Jørg1e30 »

Min er 5 trinns fra 530d og den går og i gir på 8000.
JAAS-performance
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Sten »

Är det inte nån uppdate på G,tycker jag ser att det händer lite på FB men mycket roligare att läsa här!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by r.ivars »

Jag skulle gärna vilja göra en update men nåt brann i min dator så den startar inte. Troligtvis nätagget?!

Såatte... :)

iPhone for the win, men svårt att göra roligare uppdates med :S
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pnutte
Posts: 168
Joined: 07 Jun 2011, 17:23
Location: Ängelholm
Contact:

Sv: Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Pnutte »

r.ivars wrote:Jag skulle gärna vilja göra en update men nåt brann i min dator så den startar inte. Troligtvis nätagget?!

Såatte... :)

iPhone for the win, men svårt att göra roligare uppdates med :S


Komplett.se säljer nya ägg

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
User avatar
Pnutte
Posts: 168
Joined: 07 Jun 2011, 17:23
Location: Ängelholm
Contact:

Sv: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Pnutte »

Jävla lördags svenska!


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by r.ivars »

rensa ur gammalt skräp!

Image

bort med nivåreglering, hydraulrör och sopparör, i stora drag. :)
Image

det fina med bmw's nivåreglering är att skiten alltid läcker = inge rost undertill på bilarna :D
Image

fyfan va fint de är att ha frontlöst när man sätter i och ur motorn 150gånger och måttar lite :)
Image

efter tidigare S38 turbomotor så lär man svetsa igen lite uppbankningar, eftersom jag inte ska åka bur kan de va bra att ha resten så styvt som möjligt.
Image

passade in wastegate och avgasrör, jocke på fastcar var framme och hjälpte till med TIG:en så det vart snusfint!! 8)
Image

Image

Image

monterat fast kylen i frontklippet, ska även hänga upp en kylare till ic:n
Image

Image

Image

I helgen tänkte jag göra ett fäste för växellådan (eller hitta något som passar + börja planera EL)

På inköpslistan står bussningar, nukes bränslebox, svea kardan och en ny 210 diff + isdäck.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by cerveza »

Grisen <3 Äcklet, Fan va fint detta blir =)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Pnutte
Posts: 168
Joined: 07 Jun 2011, 17:23
Location: Ängelholm
Contact:

Sv: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP -

Post by Pnutte »

Ja får se på när ni blir närgångna i sommar! Kommer bli en upplevelse ;))

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Post Reply