har en del luckor i kunskaper om förkortningar.. vill bara vara säker på att dom betyder rätt.. rätta gärna om jag har fel
och fyll i det jag inte har förkortningen på
MAP - Mainfold Air Pressure
MGP -
BAP - Barometric Air Pressure
ECT - Engine Coolant Temperature
IAT -
TP - Throttle Position
ISC -
GP PWM -
TACHO -
CE-
MAT - Mainfold Air Temperature
BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After Top Dead Center
Fcut(%) -
Icut(%) -
sen undrar jag om Idle-Speed är tomgångsmotorn ?.. det ser så ut i datorn
förkortningar i sprutet ..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: förkortningar i sprutet ..
MAP - Mainfold Air Pressure
MGP - Manifold Gauge Pressure
BAP - Barometric Air Pressure
ECT - Engine Coolant Temperature
IAT - Inlet Air Temp
TP - Throttle Position
ISC - Idle Speed Control
GP PWM - General Purpose? Pulse Width Modulated
TACHO - Tachometer
CE- Check Engine
MAT - Mainfold Air Temperature
BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After Top Dead Center
MGP - Manifold Gauge Pressure
BAP - Barometric Air Pressure
ECT - Engine Coolant Temperature
IAT - Inlet Air Temp
TP - Throttle Position
ISC - Idle Speed Control
GP PWM - General Purpose? Pulse Width Modulated
TACHO - Tachometer
CE- Check Engine
MAT - Mainfold Air Temperature
BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After Top Dead Center
00 Omega 344 whp/480nm
95 Omega 700 whp/780nm
95 Omega 700 whp/780nm
Re: förkortningar i sprutet ..
Fcut(%) -
Icut(%) -
vad betyder dessa förkortningarna.
Icut(%) -
vad betyder dessa förkortningarna.
Re: förkortningar i sprutet ..
ren chansning nu!
fuelcut och ignitioncut
fuelcut och ignitioncut
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: förkortningar i sprutet ..
Hansa wrote:ren chansning nu!
fuelcut och ignitioncut
ok.. om det är så.. vill man väl bara ha det under växling ? kollade lite i LINK xtreme där i kolumen motorsport så kan man välja antal grader som täning backar i ms. men om man har fule-cut vad vill man ha det till i sug/turbo motor..
- jackdaniels
- Posts: 284
- Joined: 09 Nov 2011, 22:53
- Location: västerås
Re: förkortningar i sprutet ..
markus83 wrote:Hansa wrote:ren chansning nu!
fuelcut och ignitioncut
ok.. om det är så.. vill man väl bara ha det under växling ? kollade lite i LINK xtreme där i kolumen motorsport så kan man välja antal grader som täning backar i ms. men om man har fule-cut vad vill man ha det till i sug/turbo motor..
Varvstoppet brukar ju bestå av fuel och ign. cut? Antingen nån av dem, eller båda.
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!