förkortningar i sprutet ..

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
markus83
Posts: 216
Joined: 07 Sep 2012, 20:59
Location: Karlskrona

förkortningar i sprutet ..

Post by markus83 »

har en del luckor i kunskaper om förkortningar.. vill bara vara säker på att dom betyder rätt.. rätta gärna om jag har fel
och fyll i det jag inte har förkortningen på

MAP - Mainfold Air Pressure
MGP -
BAP - Barometric Air Pressure
ECT - Engine Coolant Temperature
IAT -
TP - Throttle Position
ISC -
GP PWM -
TACHO -
CE-
MAT - Mainfold Air Temperature
BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After Top Dead Center
Fcut(%) -
Icut(%) -


sen undrar jag om Idle-Speed är tomgångsmotorn ?.. det ser så ut i datorn
Zipperno
Posts: 15
Joined: 18 Aug 2009, 19:15
Location: Nord-Norge

Re: förkortningar i sprutet ..

Post by Zipperno »

MAP - Mainfold Air Pressure
MGP - Manifold Gauge Pressure
BAP - Barometric Air Pressure
ECT - Engine Coolant Temperature
IAT - Inlet Air Temp
TP - Throttle Position
ISC - Idle Speed Control
GP PWM - General Purpose? Pulse Width Modulated
TACHO - Tachometer
CE- Check Engine
MAT - Mainfold Air Temperature
BTDC - Before Top Dead Center
ATDC - After Top Dead Center
00 Omega 344 whp/480nm
95 Omega 700 whp/780nm
markus83
Posts: 216
Joined: 07 Sep 2012, 20:59
Location: Karlskrona

Re: förkortningar i sprutet ..

Post by markus83 »

Fcut(%) -
Icut(%) -

vad betyder dessa förkortningarna.
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: förkortningar i sprutet ..

Post by Hansa »

ren chansning nu!

fuelcut och ignitioncut
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
markus83
Posts: 216
Joined: 07 Sep 2012, 20:59
Location: Karlskrona

Re: förkortningar i sprutet ..

Post by markus83 »

Hansa wrote:ren chansning nu!

fuelcut och ignitioncut



ok.. om det är så.. vill man väl bara ha det under växling ? kollade lite i LINK xtreme där i kolumen motorsport så kan man välja antal grader som täning backar i ms. men om man har fule-cut vad vill man ha det till i sug/turbo motor..
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: förkortningar i sprutet ..

Post by jackdaniels »

markus83 wrote:
Hansa wrote:ren chansning nu!

fuelcut och ignitioncut



ok.. om det är så.. vill man väl bara ha det under växling ? kollade lite i LINK xtreme där i kolumen motorsport så kan man välja antal grader som täning backar i ms. men om man har fule-cut vad vill man ha det till i sug/turbo motor..


Varvstoppet brukar ju bestå av fuel och ign. cut? Antingen nån av dem, eller båda.
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
Post Reply