Går en lite tunn kabel som jordas där "vanosen" sitter på vanos maskiner, denna kabel går in i kanalen som går över insuget som innehåller kablarna till spolarna.Pitabroed wrote:Det är ju en mindre kabel som går tillsammans med kablarna till tändspolarna som ska jordas ner i toppen också, sen har jag för mig att det är nån till som ska dras till samma skruv i toppen, men är inte hundra. Elschema finns ju i FAQ'en annars!
Kan va dålig jord där visst, men har lossat på den skruven och återmonterat då ja lossade insuget. Nu ikväll provade jag att jorda med startkablar från batteriet till motor, från batteriet till samma punkt som ja jordat elhärvan. från chassit till muttrarna som håller tändspolarna. Inget resultat!!!

Hur felsöka dme relät? är det ett vanligt 5stiftat relä som man kan köpa på vilken biltillbehörsfirma som hellst? lånade ett igår som "ska" va helt, Men detta relä klickar inte, bränsle och lamda relä gör det. Har ström på 4 kablar dock kmr ja inte ihåg vilket läge på tändingen av, på eller start, ström på färre kablar vid annat läge på tändningen "nyckel"
Hur pass viktigt är det att jorda databoxen?
Kan man felsöka/konstantera om spolarna funkar?
Ang 1 på kontakten till spolen så är det likt där, endast ström vid ett visst läge, Läst lite elschem å dax å knyta sig så jag kommer fan inte ihåg vid vilka lägen eller hur det ser ut vid start försök då ja va själv i garaget idag.
Hittade igen Elschem på vad jag antar databox kontakten, ska mäta upp varenda pin där imorgon å se om det felar nånting.
Tack igen Gubbs! Synd bara man har lite ont om tid ibland då familje livet kräver sitt! Önskar dock man hade internet i garaget så man kunde ha bilen framför sig.