Har startet innkjøp av deler til mitt turbo-prosjekt nå, og tenkte jeg kunne lage en tråd her.
Bilen det er snakk om er en 1991 BMW E36 320i sedan.
I 2005 byttet jeg motor og girkasse til M50B25 (12/94), så det er denne motoren jeg skal konvertere.
I første omgang vil dette bli "medium-snik", men får se etterhvert hvor langt effekt-suget strekker seg

Bilen vil forhåpentligvis bli turbokonvertert vinter/vår 2007. Målet er å ha den klar til Sommertreffet
Planen er å få dette godkjent etterhvert hos TüV i tyskland.
Når dette blir gjort er jeg ikke sikker på, da det koster mye. (30k++ frakt av bil etc etc.)
Spec:
Motor - M50B25 Vanos (12/94)
Girkasse - ZF 328i
Diff: 325i 3.15, 25% brems
Motostyring: Haltech E11v2 m/2stk. Haltech 3ch Ignition module
Turbo: Precision SC6152 (.63 ar eksos) m/3" v-band ut
Wastegate: Tial 38mm
Grenrør: SPA TurboManifold
Intercooler: 600*300*100 "universal"
BTR: Sard 1:1 m/gauge
Bensinpumpe: Walbro 255LPH
Dyser: Bosch 968, 465cc @ 3.8bar
Drivverk: Svinghjul, clutch og starter fra M20, samt 618 trykkplate
Topp: Portet, 3.5mm MLS og ARP
Regner med dette holder for rundt 400hk i motor?
Dette er listen til nå, mer blir sikkert lagt til, eller endret på. Kom gjerne med forslag om det er til det bedre

Bilder:
Slik så bilen ut når jeg kjøpte den:

Monterte angeleyes:

Montert Brembo skiver m/EBC-klosser rundt om:

Montert FK justerbare coilovers:

Fikk på ny styling rundt om på bilen. Rieger Infinity I front, M3 skjørt og E46-look bakfanger:


Ellers så skal det inn et forholdsvis greit stereo-prosjekt med bla.
Front-amp: SoundStream TRA680.4,
Sub-amp: RockfordFosgate 1001BD,
Hovedenhet: Pioneer DEH-P880PRS,
Subwoofer: Phoenix Gold Titanium Elite 12d,
Frontsystem: Infinity KCS-60, SoundStream diskanter (4x)
Oppdaterer fortløpende etterhvert som det skjer fremskritt med bilen
