Blir att bygga turbo i vinter (M20B25). Det står nu mellan att svarva kolvar och oringa eller mls packning
Mls packning och arp bultar:
+Man slipper ju en herrejessus massa jobb.
-lite dyrare
Fyll gjärna på med + och -. Vad är hållbarast?
Hur mycket måste jag kompsänka? (ska köra med vems och 380cc spridare)
kommer ladda ca 1bar i sommar iaf. blir nog att ladda mer nästa vinter.
MVH Micke
MLS eller svarva kolvar?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
MLS eller svarva kolvar?
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Kör du med den elrings packningen från mekonomen eller vet du någon som kör med den???Mattias Sandgren wrote:Svarva kolvar, svetsa toppen, ARP-pinnbult eller motsvarande och Elring-packning med standardtjocklek från Mekonomen.
Så länge motorn inte spikar (kass tuning) så behövs ingen O-ringning eller MLS-toppackning.
har du något nr på den packningen?
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Är det någon större skillnad på MLS packningen och elring packningen?Mattias Sandgren wrote:Har en polare som kör M10 överladdat, ca 450-500 hk. Han har inte O-ringat, bara Elring-packningen. Han har aldrig blåst packningen på 7 säsonger. Han tar däremot inga risker när han tunear bilen och har väldigt bra öra och öga för motorer. Ca 1.5-1.8 bar laddtryck är det han vanligtvis kör.
Förutom priset då för den bör ju va billigare eller?
Orginal funkar säkert lika bra som Elring, men jag tror inte det är samma.johankihl wrote:Elring är samma sak som BMW orginal.
Orginal packningen ser mycket sunkigare ut tycker jag

http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
skärkantsp.
Jag tycker du ska satsa på en 2mm+ skärkantspackning då kan du köra orginalbultar .
Det kan nog PPF fixa skulle jag tro?
Det kan nog PPF fixa skulle jag tro?
Mvh Nicke Blom