Skivorna ser så små ut.. fast de är dom ju oxå iofs! 290mm Men tror de kommer bli en satans skillnad med dessa oken. Tydligen ska Porsche/Mercedes haft nåt samarbete, och på så vis fått fram dessa bjässar som satt på Merca 500E. Exalterad nu!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Idag har jag ägnat mig åt att montera ihop bromsarna med belägg och hela kittet, och det blev riktigt snyggt! Kommer bli förjäkla bra dehenne Inga bilder på det dock.. men köpte mig lite olja oxå, kan va bra att ha diffen blev inte helt tät efter renoveringen förra vintern, så jag måste köpa en packning till difflocket och göra om det Riktigt denna gången.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Är väl inte så mycket o se kanske, inte fjäderbenen iaf Men här ser man hur jag och nicklas löste funktionen med adaptrarna. Blev tajt nå jävulskt Bromsoken blir visserligen något förskjutna uppåt, men tror inte det ska ha nån direkt negativ betydelse. Kanske om man åker bana.. ja vet inte
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Fortsatte idag med att lufta bromsarna.. kändes stumt och fint på pallbockar iaf Sen kopplade jag och Pontus in min Innovate LC-1 BB-lambda, samt städade upp lite kablar till Vipec-boxen. Dom nya stötdämparna kändes oxå riktigt fina! Är någon modell av Koni.. säkert nåt av den billigare sorten. Men blev klart överraskad vad hårda dom kändes Blev fin "ride height".
Inga fler bilder dock.. blev så mörkt o jävligt i kallgaraget.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Att de är ja skulle ha kunnat uppgradera till 310mm skivor redan på en gång, så hade de fyllt ut fälgen lite bättre. Men vem fan ska in där o kolla... tror nog de duger med 290mm för gatåka
Eljest wrote:Blev riktigt fett med dom nya bromsarna, tight å bra;)
Provtur snart då
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Har inte blivit så mycket gasa i sommar, men fick en nytändning efter man va på PPF-träffen i Orsa!
Men dom nya frambromsarna fungerar i varje fall klockrent har väl hittills lagt 100 mil i sommar. Dock har jag haft lite strul med trasiga spolar nu igen. Har även skickat ner spridarna på tvätt/flödestest.
Men jag har funderat på en sak.. Jag kör med 1,65 bar nu, men effekten dalar 30hk i slutet av registret. Är det skadligt för turbon om man krämar ut 0,3bar till, i slutet av registret?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74