Jag är med dig på den punkten jag förstår vad du Bäckis och ärtan menar men det går inte å svara helt hundra hur mycket eller lite det ändrar kamtiderna igentligen det bästa hade varit och tagit en topp med en gradskiva på kammen och antecknat lyft vid olika gradtal på kammen med en orginal vippa och en rullvippa och se om det ändrar så mycket att det är värt att tänka på.johankihl wrote:På maxlyft lär det inte bli någon större skillnad, problemet är att du förstör durationen genom att minska radien på anligget på kammen. Den kommer givetvis att lyfta lika mycket och således störs inte maxflödet nämnvärt.Carlsson wrote:Jag ska se om jag kan få tag i bänk papperna från Pierres bil jag vill minnas att den lämnade 380whp i Autotech's bänk vid 1,3kg då var det orginal topp och orginal kam Kinagrenrör från kl och ett relativt litet switser agg. Kan kolla exaktarare spec om intresse finnsBmwandreas wrote:Ursäkta om vi kladdar i din tråd. Men att skriva att de funkar perfekt är ju en lögn, orig vippande har ju en radie på ca 50 mm. Vad tror du då händer om du har en rulle med 6-10mm radie? Man förlorar extremt mycket duration och lyft vid låg och medellyft på loben.
Vi har pratat med Enem om detta och man är tvungen att tillverka en ny kam som är gjord för den radien på rullen, och det är ganska dyrt med en ny master så vi skippade det.
Mvh Daniel
Jag har åkt i bilen flertalet gånger och den känns vass och vridstark genom hela registret.
Mvh Daniel