Förstår intresset av att veta hur dem är tillverkade är stort, till svars får jag att det fungerar.
Har själv åkt med bilen och den går hur fint som helst.
Bild på dem ordnas.
Hur som detta är bästa lösningen för denna motortyp.
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jättebra, men tänk efter. Om kamaxeln ska vara "det den är" så lär rullen vara typ 5cm i diameter. Att bilen går fint är ointressant, tror du förstår om du tänker lite.
På denna design av rullvippor som har tagits fram och fungerar oförskämt bra behövs inga special slipade kammar, kamtider blir ej förstörda.
Bra att ni ställer frågor men ta de via pm istället för att skräpa ner en säljes tråd.
Min vän som kör me dessa och som tagit fram dem kommer inte avslöja hur han löst det.
Den som köper setet alt kollar på bilden som ja postar i dagarna här kan se hur dem ser ut.
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
pro_mille wrote:Är det rulle mot ventilskaft eller mot kamloben?
Mot kamloben, mot ventilen sitter det excenter justering som orginal. Kamtiderna blir givetvis inte optimala men som sagt hanns bil går grymt bra med fint register så kan inte säga om det blir så stor skillnad mot orginal vippor effekt mässigt.
pro_mille wrote:Är det rulle mot ventilskaft eller mot kamloben?
Mot kamloben, mot ventilen sitter det excenter justering som orginal. Kamtiderna blir givetvis inte optimala men som sagt hanns bil går grymt bra med fint register så kan inte säga om det blir så stor skillnad mot orginal vippor effekt mässigt.
Ursäkta om vi kladdar i din tråd. Men att skriva att de funkar perfekt är ju en lögn, orig vippande har ju en radie på ca 50 mm. Vad tror du då händer om du har en rulle med 6-10mm radie? Man förlorar extremt mycket duration och lyft vid låg och medellyft på loben.
Vi har pratat med Enem om detta och man är tvungen att tillverka en ny kam som är gjord för den radien på rullen, och det är ganska dyrt med en ny master så vi skippade det.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Bmwandreas wrote:Ursäkta om vi kladdar i din tråd. Men att skriva att de funkar perfekt är ju en lögn, orig vippande har ju en radie på ca 50 mm. Vad tror du då händer om du har en rulle med 6-10mm radie? Man förlorar extremt mycket duration och lyft vid låg och medellyft på loben.
Vi har pratat med Enem om detta och man är tvungen att tillverka en ny kam som är gjord för den radien på rullen, och det är ganska dyrt med en ny master så vi skippade det.
Jag ska se om jag kan få tag i bänk papperna från Pierres bil jag vill minnas att den lämnade 380whp i Autotech's bänk vid 1,3kg då var det orginal topp och orginal kam Kinagrenrör från kl och ett relativt litet switser agg. Kan kolla exaktarare spec om intresse finns
Mvh Daniel
Bmwandreas wrote:Ursäkta om vi kladdar i din tråd. Men att skriva att de funkar perfekt är ju en lögn, orig vippande har ju en radie på ca 50 mm. Vad tror du då händer om du har en rulle med 6-10mm radie? Man förlorar extremt mycket duration och lyft vid låg och medellyft på loben.
Vi har pratat med Enem om detta och man är tvungen att tillverka en ny kam som är gjord för den radien på rullen, och det är ganska dyrt med en ny master så vi skippade det.
Jag ska se om jag kan få tag i bänk papperna från Pierres bil jag vill minnas att den lämnade 380whp i Autotech's bänk vid 1,3kg då var det orginal topp och orginal kam Kinagrenrör från kl och ett relativt litet switser agg. Kan kolla exaktarare spec om intresse finns
Mvh Daniel
På maxlyft lär det inte bli någon större skillnad, problemet är att du förstör durationen genom att minska radien på anligget på kammen. Den kommer givetvis att lyfta lika mycket och således störs inte maxflödet nämnvärt.