1000hk Audi RS2 SEDAN (07K motor)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Soppa
Posts: 732
Joined: 30 Dec 2009, 15:39
Location: Lindesberg

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by Soppa »

Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Soppa wrote:Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300


hej och tack! nej jag kommer köra kolfiber huv från ACM och glasfiber RS2 front med RS2 grejer komplett i nosen =)

Någon som har erfarenhet från ACM's kolfibergrejer?

ska nog flytta bak spolarvätskebehållaren också

Image

funderar på om man ska plocka en från A/S8'an kanske

Image

Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:45, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Daniel86
Posts: 1072
Joined: 23 Apr 2006, 15:46
Location: Hedemora

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by Daniel86 »

Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.

Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Daniel86 wrote:Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.

Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.


Ok, jag snackade med ACM och dom ska göra en huv helt i kolfiber till mig då dom nuvarande var en blandning av glas och kolfiber.
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Image

Rengjort tanken lite
Image

Kommer bli som nya efter blästring!
Image
Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by Fredriksson84 »

japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Fredriksson84 wrote:japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S


Tydligen vanligt fel. Jættemånga på S2forum som haft samma problem kom jag fram till:

http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 479&page=2

diff från en RS2

Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:47, edited 2 times in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Blev dags för lite blästring! Innan...
Image

Och efter...
Image
Image
Image

Länkarmar från Audi RS2 elektriskt guldförzinkade
Image

-
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

Det mesta färdigblästrat och lackat:

Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:48, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by fredrick »

Är det någon skillnad på en rs2 bakdiff och en vanlig s2 6vxl bakdiff?
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

la lite svart grundfärg i golvet, men ska ändå läggas ett tunt lager svart filt likt kashmir tyg i golvet sen.

Image

Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.

Originaltanken kommer också att monteras tillbaka. Ska bara titta på hur fan vaccumet "styr" saker på den och hur fan den fungerar. Förstår mig inte på tanken alls med sin sjuka utformning hur den ska kunna suga från alla ställen på den iom dess nivåskillnader.


Image
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:48, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
CarpeDiem
Posts: 214
Joined: 14 Aug 2012, 21:32

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by CarpeDiem »

Nice work :)
I live my life a quarter mile at a time
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by P.Herrdahl »

helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.


Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
helvetesmaskinen
Posts: 101
Joined: 29 Nov 2011, 18:50

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by helvetesmaskinen »

P.Herrdahl wrote:
helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.


Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:


Ja, vi får se vad vågen hamnar på vid fram och bakaxel när den är klar. Jag vill ha nära 50/50, men nöjer mig med ~55/45. S2 Coupé orginal har typ 60/40 tror jag, och sedanen är lite bättre så det är nog inga problem. Det finns en extrem S1 som har sjuk väghållning och man tror att det är snabbspolat nästan:

http://www.youtube.com/watch?v=f841sP_mtyE

sen har vi orginalet med iklippta scener som någon underbar människa har laddat upp:

http://www.youtube.com/watch?v=cDRkHXMHqFo
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Lange
Posts: 3
Joined: 17 Aug 2012, 15:00
Location: Uppsala

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by Lange »

P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Image
Image
8)

Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas! :mrgreen:
http://www.audi-quattro-highlights.com/ ... lights.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Post by P.Herrdahl »

Lange wrote:
P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Image



Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas! :mrgreen:


Förlåt nu för OT men undra varför inte alla Audi diffar ser ut sådär (likt BMW's).
Förstår mig inte på de som sitter monterade på "våra" bilar, skitlånga, tunga och mest bökiga. :?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply