1000hk Audi RS2 SEDAN (07K motor)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300
viewtopic.php?f=4&t=68300
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Soppa wrote:Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300
hej och tack! nej jag kommer köra kolfiber huv från ACM och glasfiber RS2 front med RS2 grejer komplett i nosen =)
Någon som har erfarenhet från ACM's kolfibergrejer?
ska nog flytta bak spolarvätskebehållaren också
funderar på om man ska plocka en från A/S8'an kanske
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:45, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.
Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Daniel86 wrote:Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.
Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Ok, jag snackade med ACM och dom ska göra en huv helt i kolfiber till mig då dom nuvarande var en blandning av glas och kolfiber.
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Rengjort tanken lite
Kommer bli som nya efter blästring!
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:46, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Fredriksson84 wrote:japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S
Tydligen vanligt fel. Jættemånga på S2forum som haft samma problem kom jag fram till:
http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 479&page=2
diff från en RS2
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:47, edited 2 times in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Blev dags för lite blästring! Innan...
Och efter...
Länkarmar från Audi RS2 elektriskt guldförzinkade
-
Och efter...
Länkarmar från Audi RS2 elektriskt guldförzinkade
-
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Det mesta färdigblästrat och lackat:
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:48, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Är det någon skillnad på en rs2 bakdiff och en vanlig s2 6vxl bakdiff?
Mitsubishi EVO III projekt
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
la lite svart grundfärg i golvet, men ska ändå läggas ett tunt lager svart filt likt kashmir tyg i golvet sen.
Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Originaltanken kommer också att monteras tillbaka. Ska bara titta på hur fan vaccumet "styr" saker på den och hur fan den fungerar. Förstår mig inte på tanken alls med sin sjuka utformning hur den ska kunna suga från alla ställen på den iom dess nivåskillnader.
Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Originaltanken kommer också att monteras tillbaka. Ska bara titta på hur fan vaccumet "styr" saker på den och hur fan den fungerar. Förstår mig inte på tanken alls med sin sjuka utformning hur den ska kunna suga från alla ställen på den iom dess nivåskillnader.
Last edited by helvetesmaskinen on 23 Mar 2015, 23:48, edited 1 time in total.
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
P.Herrdahl wrote:helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Ja, vi får se vad vågen hamnar på vid fram och bakaxel när den är klar. Jag vill ha nära 50/50, men nöjer mig med ~55/45. S2 Coupé orginal har typ 60/40 tror jag, och sedanen är lite bättre så det är nog inga problem. Det finns en extrem S1 som har sjuk väghållning och man tror att det är snabbspolat nästan:
http://www.youtube.com/watch?v=f841sP_mtyE
sen har vi orginalet med iklippta scener som någon underbar människa har laddat upp:
http://www.youtube.com/watch?v=cDRkHXMHqFo
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas!
http://www.audi-quattro-highlights.com/ ... lights.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Lange wrote:P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas!
Förlåt nu för OT men undra varför inte alla Audi diffar ser ut sådär (likt BMW's).
Förstår mig inte på de som sitter monterade på "våra" bilar, skitlånga, tunga och mest bökiga.