Jag borrade och gängade dit en anslutning i insuget där jag sedan tänkt dra en slang till undre anslutningen på wastgaten. Utgången på turbon ska jag plugga? Är detta tokfel??? Hittade nämnligen denna bilden och jag förstår inte riktigt vad det är för grej han ritat dit (rektangeln med pilen i?)
mvh förvirrad
Koppla in wastegate?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Koppla in wastegate?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: Koppla in wastegate?
det är väl en "pysventil" eller byt ut den mot en elektronisk ventil ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Koppla in wastegate?
_2499 wrote:Vad gör den för nytta?
Elektronisk laddttrycksstyrning sköter sprutet, största fördelen är väl att wastegaten håller helt tätt tills du har fullt laddtryck, eller jävligt nära iaf!
Istället för att bara köra fjäderstyrt så att det mekaniskt börjar smygöppna för tidigt så att det då tar längre tid att bygga upp önskat ladd
Sv: Koppla in wastegate?
Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Sv: Koppla in wastegate?
johankihl wrote:Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
Kort sagt alternativ 4 på skissen?!
Re: Sv: Koppla in wastegate?
Carlsson wrote:johankihl wrote:Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
Kort sagt alternativ 4 på skissen?!
Snarare 1an förutom att man tar trycket från turbon.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Koppla in wastegate?
Så men från turbon ist för insuget.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar