Jag borrade och gängade dit en anslutning i insuget där jag sedan tänkt dra en slang till undre anslutningen på wastgaten. Utgången på turbon ska jag plugga? Är detta tokfel??? Hittade nämnligen denna bilden och jag förstår inte riktigt vad det är för grej han ritat dit (rektangeln med pilen i?)
Elektronisk laddttrycksstyrning sköter sprutet, största fördelen är väl att wastegaten håller helt tätt tills du har fullt laddtryck, eller jävligt nära iaf!
Istället för att bara köra fjäderstyrt så att det mekaniskt börjar smygöppna för tidigt så att det då tar längre tid att bygga upp önskat ladd
Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
johankihl wrote:Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
johankihl wrote:Det vanligaste är att man använder trycket på turbon. Du splittar sedan trycket med ett t-kors och drar en slang direkt till undersidan membranet på wg'n och en slang till översidan membranet via en laddtrycksstyrning av något slag. Antar att du ska använda någon form av eftermarknadssprut? Då kör du en magnetventil och styr den med sprutet.
Kort sagt alternativ 4 på skissen?!
Snarare 1an förutom att man tar trycket från turbon.