Snart ska bilen äntligen bli mappad på nytt! Har slängt dit en nukerail och nya spridare i hopp om att lösa mitt märkliga problem med bilen. Bilen är mappad 3 gånger i år men har några dagar senare gått dåligt igen!! Så nu hoppas jag att det va mina jävla lucas spridare som har strulat för mig i 1,5års tid.
Äntligen!! funkar det. Det va mina lucas spridare som strulade. Nu, nymappat med mina precision 895cc spridare blev det kanon! Dock hände de en liten incident vid DDesigns senaste "drifthäng". Jag provade några gånger att ligga nära några buskar och kom lite för nära en gång och där stod tyvärr en stolpe:/
Efter en kväll med mycker körning:)
Morgonen dan efter va det dags för riktning. Klockrent att dela garage med en plåtslagare!
Lite buntband och självborrande i bakfångaren. Som nytt:)
_TH_ wrote:Ballt projekt. Har sett er på Mantorp några ggr.
Vad är det som strular med Lucas-spridarna?
Och gäller det alla deras spridare?
Tack!
För mig har det varit att dom betett sig olika. Har mappat bilen och någon vecka senare har bilen gått helt annorlunda. Trotts att vi testat dom 2gånger med bra resultat:/ jag körde med 1260cc Lucas Spridare.
riktigt fint bygge, får man fråga varför du kör med så lång krycka? är det bekvämt eller fyller den någon funktion, jag upplevde nämligen att det var rätt så tungt att låsa bakhjulen på min förra e30 och trots mycket luftande blev det aldrig riktigt bra, men hade jag haft längre skaft så blir de ju lite annan kraft och lättare att låsa,
Jag känner inte ägaren till bilen men kan svara för hur det var i våra bilar när vi fick monterat längre spakar, o det var riktigt stor skillnad!
Blir mycket mer kraft, mer häv så att säga
Jag har en fråga med ja kom på just nu, hur har du fäst ditt rutnät och går det att plocka ner snabbt?!
MVH
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
Har en lång spak av 2 anledningar. Både för att det är lätt att få tag i den på sladd. Men mest för att få mer hävkraft. Det var svårt att få hjulen att låsa ordentligt med orginalspaken och e30 orginalbromsar.
Är väl svårt att jämföra rakt av men jag körde med Tial 38mm på min M20 i ett tidigt skede med Z45 kam och 2.5 liter med en HX40 #14 hus och jag hade inga problem att köra grundladd på 1.3 bar iaf. Testade inte lägre heller
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.