Skillnad på dom gjutna grenrören.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Skillnad på dom gjutna grenrören.
Vad är det för skillnad på SPA ni hade tidigare och detta ni har nu?
http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 6d01eba96d
Sent from my MB525 using Tapatalk
http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 6d01eba96d
Sent from my MB525 using Tapatalk
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Olika tillverkare.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Något som är sämre bättre?
Flöde/effekt?
Flöde/effekt?
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Inte samma utformning. Lite olika när. Det gäller
Uttag för wg mm
Uttag för wg mm
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Får ett sånt här plats i en e30?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Bmwandreas wrote:Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.
med spa eller det ni har nu?
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
De vi har nu.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Rsjerry wrote:Får ett sånt här plats i en e30?
Turbon tar i framvagnsbalken.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Bmwandreas wrote:Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.
Vad har man lyckats trycka dit för WG då? Tänkte det är väl anpassat för montage tex Precision 39mm. Med tanke för hålet till wastegaten.
Sent from my MB525 using Tapatalk
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Jag körde med en precision 46mm. Portade grenröret max
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
jorgen wrote:Jag körde med en precision 46mm. Portade grenröret max
Ingen bild på detta?
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Vad är det som gör ett customgrenrör bättre än ett adapter eller ett gjutet?
Kan man få ett finare register/mer effekt eller varför bygger man sådana?
Har ju sett gjutna och adaptergrenrör med hög effekt.
Kan man få ett finare register/mer effekt eller varför bygger man sådana?
Har ju sett gjutna och adaptergrenrör med hög effekt.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Väldigt bra fråga, jag hade gärna testat samma bil med gjutet vs ett byggt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Ja det hade ju varit det bästa.
Men vad är det man "siktar" på när man bygger custom,är det en specifik längd eller?
Ser ju inte ut som att rören behöver vara lika långa heller?
Eller är det för att få pulssplittat,men det får man ju iofs med adaptergrenrör?!
Kanske skulle vara en egen tråd detta då jag kan tänka mig att teorierna är många,men spelar det roll praktiskt så länge det är "vettigt" byggt?!
Men vad är det man "siktar" på när man bygger custom,är det en specifik längd eller?
Ser ju inte ut som att rören behöver vara lika långa heller?
Eller är det för att få pulssplittat,men det får man ju iofs med adaptergrenrör?!
Kanske skulle vara en egen tråd detta då jag kan tänka mig att teorierna är många,men spelar det roll praktiskt så länge det är "vettigt" byggt?!
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Sten wrote:Vad är det som gör ett customgrenrör bättre än ett adapter eller ett gjutet?
Kan man få ett finare register/mer effekt eller varför bygger man sådana?
Har ju sett gjutna och adaptergrenrör med hög effekt.
Tror nog att det inte går att gemföra flödesmässigt
Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.
Menar du att inte avgaspulserna"hinner ut", jamenar det är ju "bara" en i taget.
Är absolut ingen expert på detta utan funderar bara,vissa får ju ut fint register och mycket effekt på "enklare" vis.
Iofs är ju ett customgrenrör ofta snyggt,men kan ju inte bara vara därför .
Är ju lite lika med insugsrören/plenum på M50B25,snyggt med custom men orginal funkar långt.
Är absolut ingen expert på detta utan funderar bara,vissa får ju ut fint register och mycket effekt på "enklare" vis.
Iofs är ju ett customgrenrör ofta snyggt,men kan ju inte bara vara därför .
Är ju lite lika med insugsrören/plenum på M50B25,snyggt med custom men orginal funkar långt.
Last edited by Sten on 06 Jul 2012, 11:16, edited 2 times in total.