Skillnad på dom gjutna grenrören.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

zalsson
Posts: 262
Joined: 17 Mar 2006, 12:01
Location: Gällivare

Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by zalsson »

Vad är det för skillnad på SPA ni hade tidigare och detta ni har nu?
http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... 6d01eba96d

Sent from my MB525 using Tapatalk
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bmwandreas »

Olika tillverkare.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
zalsson
Posts: 262
Joined: 17 Mar 2006, 12:01
Location: Gällivare

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by zalsson »

Något som är sämre bättre?
Flöde/effekt?
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by jorgen »

Inte samma utformning. Lite olika när. Det gäller
Uttag för wg mm
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bmwandreas »

Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Rsjerry »

Får ett sånt här plats i en e30?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bullen! »

Bmwandreas wrote:Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.



med spa eller det ni har nu?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bäckis »

De vi har nu.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bmwandreas »

Rsjerry wrote:Får ett sånt här plats i en e30?


Turbon tar i framvagnsbalken.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
zalsson
Posts: 262
Joined: 17 Mar 2006, 12:01
Location: Gällivare

Re: Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by zalsson »

Bmwandreas wrote:Jag har kört 729 whp med en 3.2 liters M50 med en 6765. Så de flödar fint och de spricker inte.


Vad har man lyckats trycka dit för WG då? Tänkte det är väl anpassat för montage tex Precision 39mm. Med tanke för hålet till wastegaten.

Sent from my MB525 using Tapatalk
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by jorgen »

Jag körde med en precision 46mm. Portade grenröret max
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
zalsson
Posts: 262
Joined: 17 Mar 2006, 12:01
Location: Gällivare

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by zalsson »

jorgen wrote:Jag körde med en precision 46mm. Portade grenröret max


Ingen bild på detta?
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Sten »

Vad är det som gör ett customgrenrör bättre än ett adapter eller ett gjutet?

Kan man få ett finare register/mer effekt eller varför bygger man sådana?
Har ju sett gjutna och adaptergrenrör med hög effekt.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Bmwandreas »

Väldigt bra fråga, jag hade gärna testat samma bil med gjutet vs ett byggt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Sten »

Ja det hade ju varit det bästa.

Men vad är det man "siktar" på när man bygger custom,är det en specifik längd eller?
Ser ju inte ut som att rören behöver vara lika långa heller?
Eller är det för att få pulssplittat,men det får man ju iofs med adaptergrenrör?!

Kanske skulle vara en egen tråd detta då jag kan tänka mig att teorierna är många,men spelar det roll praktiskt så länge det är "vettigt" byggt?!
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by jorgen »

Sten wrote:Vad är det som gör ett customgrenrör bättre än ett adapter eller ett gjutet?

Kan man få ett finare register/mer effekt eller varför bygger man sådana?
Har ju sett gjutna och adaptergrenrör med hög effekt.


Tror nog att det inte går att gemföra flödesmässigt
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Skillnad på dom gjutna grenrören.

Post by Sten »

Menar du att inte avgaspulserna"hinner ut", jamenar det är ju "bara" en i taget.

Är absolut ingen expert på detta utan funderar bara,vissa får ju ut fint register och mycket effekt på "enklare" vis.

Iofs är ju ett customgrenrör ofta snyggt,men kan ju inte bara vara därför :wink: .
Är ju lite lika med insugsrören/plenum på M50B25,snyggt med custom men orginal funkar långt.
Last edited by Sten on 06 Jul 2012, 11:16, edited 2 times in total.
Post Reply