bild: ett grenrör

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: bild: ett grenrör

Post by Dajb »

nicke.t wrote:finns kolektor köpa i webshopen annars.

ligger det i shoppen? hittar inte
tänkte bara kolla vad det kostar, ska snart börja med mitt grenrör och tänkte köpa färdig kollektor :)


Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: bild: ett grenrör

Post by Sten »

Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.



Image

Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.
User avatar
bmw.nisse
Posts: 241
Joined: 19 Jun 2006, 16:29
Location: nyköping

Re: bild: ett grenrör

Post by bmw.nisse »

Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..

Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
bmw.nisse

Nissan 200sx med m50vanos+turbo
(driftingbil)
Ryding
Posts: 279
Joined: 15 Jul 2011, 11:52

bild: ett grenrör

Post by Ryding »

Största skälet att bygga custominsug på m20 är ju att originalet är skitfult =)
User avatar
bmw.nisse
Posts: 241
Joined: 19 Jun 2006, 16:29
Location: nyköping

Re: bild: ett grenrör

Post by bmw.nisse »

Absolut! Men bortsett från utseändet och volymen på "kammaren"
Så är det ju väldigt svårt att bygga ett som är bättre..
bmw.nisse

Nissan 200sx med m50vanos+turbo
(driftingbil)
User avatar
Kristian H. Foss
Posts: 326
Joined: 16 May 2009, 17:13
Location: Akershus, Norge

Re: bild: ett grenrör

Post by Kristian H. Foss »

bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..

Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
Jag skal provtrycka mitt snart. :P Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.
05`E60 520i M-Tech
90`E30 318is/338i.

84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Re: bild: ett grenrör

Post by silverryggen »

plastinsuget håller iaf för 1.9bar och 608whp och det va även ett 528 grenrör med adapter :)
Den e inte lång men den e smal
User avatar
Kristian H. Foss
Posts: 326
Joined: 16 May 2009, 17:13
Location: Akershus, Norge

Re: bild: ett grenrör

Post by Kristian H. Foss »

1,9 bar ja :P Måste testa selv..

Mvh Kristian.
05`E60 520i M-Tech
90`E30 318is/338i.

84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
dude
Posts: 222
Joined: 08 Apr 2008, 21:19
Location: Östhammar

Re: bild: ett grenrör

Post by dude »

jag vet flera som kör över 2bar med original plastinsug, jag laddar 2,1 som mest å det fungerar fint hittils ialf. :D

/Robin
Robin Eriksson
072 5521232
073-0482551


2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm
User avatar
Kristian H. Foss
Posts: 326
Joined: 16 May 2009, 17:13
Location: Akershus, Norge

Re: bild: ett grenrör

Post by Kristian H. Foss »

Kult å høre! :) Det er sikkert litt forskjell fra innsug til innsug.

Mvh Kristian.
05`E60 520i M-Tech
90`E30 318is/338i.

84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Re: bild: ett grenrör

Post by Fernis1 »

Sten wrote:
Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.



Image

Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.


Jag körde fan ombyggt original m52 grenrör till min m50 och 664whp utan problem då var turbon i botten det där med sportiga grenrör tror jag inte på :D hade fullt laddtryck vid 440rpm, snik is da shit ;)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Re: bild: ett grenrör

Post by Fernis1 »

silverryggen wrote:plastinsuget håller iaf för 1.9bar och 608whp och det va även ett 528 grenrör med adapter :)

Det håller för mer jag laddade 2,3bar hela sommaren med original m50 insug, visst skulle det baktända så lär det flyga åt helvete men jag tror lätt det håller för 2,5bar utan problem inte 1,5bar som vissa snackat om innan på detta forum iaf :) och som jag sagt förut, tyskarna har nog bättre koll än vad normal svensson som lappar ihop ett eget insug :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Dalskov
Posts: 101
Joined: 03 Jul 2010, 20:01

Re: bild: ett grenrör

Post by Dalskov »

2JZ-GTE med Gt 42 og 2 stk. 60 mm PPF wastegate

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Dalskov on 27 Jun 2012, 09:55, edited 2 times in total.
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Re: bild: ett grenrör

Post by nicke.t »

riktigt fint
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
Mr EmCom
Posts: 1326
Joined: 11 Jun 2008, 12:27
Location: Örebro
Contact:

Re: bild: ett grenrör

Post by Mr EmCom »

Fyfan vad snyggt supra röret var!
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
beemer
Posts: 87
Joined: 21 Nov 2005, 11:03

Re: bild: ett grenrör

Post by beemer »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: bild: ett grenrör

Post by Joachim »

jävligt snyggt! :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply