Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.
Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.
Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
Jag skal provtrycka mitt snart. Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.
Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.
Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.
Jag körde fan ombyggt original m52 grenrör till min m50 och 664whp utan problem då var turbon i botten det där med sportiga grenrör tror jag inte på hade fullt laddtryck vid 440rpm, snik is da shit
silverryggen wrote:plastinsuget håller iaf för 1.9bar och 608whp och det va även ett 528 grenrör med adapter
Det håller för mer jag laddade 2,3bar hela sommaren med original m50 insug, visst skulle det baktända så lär det flyga åt helvete men jag tror lätt det håller för 2,5bar utan problem inte 1,5bar som vissa snackat om innan på detta forum iaf och som jag sagt förut, tyskarna har nog bättre koll än vad normal svensson som lappar ihop ett eget insug