Problem med kopplingsbyte M50
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Problem med kopplingsbyte M50
Hej, har en fråga som jag hoppas nån kan hjälpa mig med!
Kopplingen på min bil (e36 325 -91) har sagt upp sig, nu i helgen började jag att byta den, men jag får itne ner växelådan!? Har lossat alla skruvar, tagit bort bryggan under, mellan axeln, hydraliken till kopplingen och allt. Men jag får itne ner lådan. får ut den så pass att det blir 8-10mm glapp mellan lådan och motorn. Men sen är det stopp. Tycker att jag har testat det mesta, men måste ju vara nåt jag har missat? Måste man ta lös startmotorn före? Tacksam för svar!
Kopplingen på min bil (e36 325 -91) har sagt upp sig, nu i helgen började jag att byta den, men jag får itne ner växelådan!? Har lossat alla skruvar, tagit bort bryggan under, mellan axeln, hydraliken till kopplingen och allt. Men jag får itne ner lådan. får ut den så pass att det blir 8-10mm glapp mellan lådan och motorn. Men sen är det stopp. Tycker att jag har testat det mesta, men måste ju vara nåt jag har missat? Måste man ta lös startmotorn före? Tacksam för svar!
MVH
/
Tjorven aka Desa
Mitsubishi Evo 6
/
Tjorven aka Desa
Mitsubishi Evo 6
- bmw_fredde
- bmw_fredde
hehe hur får man förbi starten så den går förbi svänghjulet iom den sitter fast i lådan? har iofs aldrig försökt ta bort lådan utan att lossa starten när ja tänker på de
sen va de jag som tabbade mej, tänkte på s50 som har en hel plåt mellan motor/låda som sitter bultad i startmotorn mm de kanske inte m50´n har?

Last edited by Fear This on 03 Dec 2006, 17:34, edited 1 time in total.
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla