Peter´s SFRO E36 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Peter´s E36 Turbo 6 Växlad ! BROMSAD :)
Grattis, härlig känsla som jag snart hoppas få uppleva =)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Bmwandreas
- Moderator
1.5-1.6 bar är det. Går mycket mer om man vill men kunden bestämmer:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
ganska fin kurva ser ut att vara körbar! började fundera om ni har nån strypning!! nu måste du visa hur den går!!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas wrote:1.5-1.6 bar är det. Går mycket mer om man vill men kunden bestämmer:)
Tack.. Tyckte jag hörde 2bar men 1,5-1.6 är tillräckligt för tillfället
M3Crille wrote:Fan va najs! Grattis!! Åhhhh vad jag vill ha d sista klart på min nu......
Sjuk bra känsla... ! Efter allt slit och tid..!
Pengarna kan man tjäna nya så dom struntar jag i
TreLingon wrote:M3Crille wrote:Fan va najs! Grattis!! Åhhhh vad jag vill ha d sista klart på min nu......
Helt rätt o så resonerar jag oxå! Hur roliga e slantarna när dom bara sitter på kontot lixom? Jag passar på att leva o göra sånt jag vill för sen är man död jävligt länge..
070-201 85 62
Re: Peter´s E36 Turbo ! BROMSAD 572whp723nm
Fin bil va de i alla fall....! Kul farsan din va med verka lika intreserad han mä
Kul med siffrorna i en liten e36a
Mvh Wressel
Mvh Wressel
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Grattis men du kunde ju ökat 28whp till ialf
Bonnturbo wrote:Fin bil va de i alla fall....! Kul farsan din va med verka lika intreserad han mä
Mvh Wressel
Haha ja pappa hade tråkigt hemma sjukskriven så han ville följa med !
M3Crille wrote:TreLingon wrote:M3Crille wrote:Fan va najs! Grattis!! Åhhhh vad jag vill ha d sista klart på min nu......
Helt rätt o så resonerar jag oxå! Hur roliga e slantarna när dom bara sitter på kontot lixom? Jag passar på att leva o göra sånt jag vill för sen är man död jävligt länge..
Ja.. Tänker inte vara rikast i graven iaf !
Napstar wrote:Grattis men du kunde ju ökat 28whp till ialf
Kanske senare nångång De räcker som det är !
Detta är ett favoritbygge. kul att se att den är igång =)
samtidigt blir jag sjukt impad på kurvan som jag ser på 2,5 liters orörd m50 med kinaturbo och jämför det med denna 2,8l med finsnurra mm. så vi fattiga oxå får va med på ett hörn =)
samtidigt blir jag sjukt impad på kurvan som jag ser på 2,5 liters orörd m50 med kinaturbo och jämför det med denna 2,8l med finsnurra mm. så vi fattiga oxå får va med på ett hörn =)
- Bmwandreas
- Moderator
Samma effekt hade gått med en 5862. Tänk dig det + BB option då jävlar blir det bra register.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Bullen! wrote:Detta är ett favoritbygge. kul att se att den är igång =)
Tack Sammy för dom orden
Att köra bilen vägen hem till Västerås var som att köra en brukisbil. Hur lugn och trevlig som helst och inte ett dugg svårkörd.. Trycker man på gasen så skjuter det på nåså jävulskt så smilbanden åker upp till öronen
gött mos
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
det är riktigt bra med effekt i en "lyxhobbybil". man steker ju allt längs vägarna och denna lär absolut rulla 3000mil om året utan att blinka om det inte råkar ut för olyckligheter (som alltid kan hända om man så har rustat för +1000whp).
lägg in varvstopp på 3000 rpm fram till oljetempen nått 80 grader så kommer du aldrig att bli sugen på att kallrusa =) även nåt stopp på hög vattentemp och tändningsbryt på lågt oljetryck/soppatryck. så kommer du ha en kärra som du kan låna ut till kärringen och köra med som vilken sommarbil som helst.
lägg in varvstopp på 3000 rpm fram till oljetempen nått 80 grader så kommer du aldrig att bli sugen på att kallrusa =) även nåt stopp på hög vattentemp och tändningsbryt på lågt oljetryck/soppatryck. så kommer du ha en kärra som du kan låna ut till kärringen och köra med som vilken sommarbil som helst.